Kineske automobilske kompanije proteklih su nekoliko godina ostvarile veliki napredak te su njihova vozila tehnološki napredna, odlično dizajnirana i cjenovno povoljnija u odnosu na zapadnu konkurenciju. Iako je po broju prodanih električnih automobila Tesla završila prošlu godinu kao lider, brojke iz četvrtog kvartala 2023. godine naznaka su onog što slijedi. Naime, u posljednja tri mjeseca prošle godine BYD je prodao više električnih automobila čak i od Tesle.
No BYD nije jedina kineska kompanija s velikim ambicijama na tom tržištu. Jedna od njih je i Xpeng, a kako je u intervjuu za CNBC komentirao potpredsjednik kompanije Brian Gu, njihov nedavno predstavljeni automobil X9, koji su neki mediji prozvali svemirskim brodom, mogao bi promijeniti pravila igre industrije električnih automobila, pogotovo u segmentu tzv. MPV-a, odnosno višenamjenskih vozila.
Vjerujemo kako bi to mogao biti najprodavaniji automobil u svojoj kategoriji… jer mislim da dolazi s iznimno inovativnom tehnologijom i dizajnom te vodećom tehnologijom pametne vožnje upakiranima u iznimno lijepo dizajniran proizvod, objasnio je prednosti vozila Xpeng X9 Gu. U ovom automobilu ima mjesta za sedam osoba, a njegova cijena na kineskom tržištu iznosi između 50 i nešto manje od 59 tisuća dolara.
Xpeng je prošle godine isporučio nešto više od 140 tisuća automobila, a iako to predstavlja porast od 17 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije, u kompaniji nemaju razloga za zadovoljstvo jer su očekivali prodaju 200 tisuća električnih vozila. Vjeruju kako će se situacija promijeniti ove godine, iako je i njima jasno kako je tržište električnih vozila, pogotovo u Kini, iznimno konkurentno. Kako bi Xpeng ostao konkurentan brendovima poput BYD-a, Nia, Zeekra, Li Auta i drugih, Gu kaže kako se moraju fokusirati na diferencijaciju inovativnih tehnologija, ali i zadržavanje konkurentske prednosti u pogledu troškova i inovacija.
Očekujemo kako ćemo 2024. rasti puno brže u odnosu na rast industrije, što znači da ćemo povećati svoj tržišni udio, najavio je veliku godinu Gu, pri čemu njihov cilj nije samo povećanje tržišnog udjela već i povećanje profitnih marži. U tome bi im trebao pomoći upravo X9. Osim samih automobila, kompanija razvija i tehnologiju za asistenciju u vožnji koja bi do kraja godine mogla biti dostupna čak i na europskom tržištu, a ovaj tjedan potpisali su ugovor i s kompanijom Guangdong Huitian o razvoju i proizvodnji letećih vozila.
Izvor: CNBC