Više automobilskih kompanija u posljednje je vrijeme najavilo svoje planove za jeftinije modele električnih automobila. S manjom cijenom jasno je kako bi potražnja za električnim vozilima bila puno veća, no razvoj takvih modela nosi puno izazova jer je uz niske prodajne cijene teško ostvariti profit.
Uskoro bi se na ovom tržištu trebao pojaviti novi konkurent koji bi korisnicima trebao pružiti upravo ono što traže - kvalitetan automobil s električnim motorom koji će biti cjenovno prihvatljiv. Naime, ovaj tjedan kineska kompanija Xpeng Motors najavila je preuzimanje odjela za električne automobile još jedne kineske kompanije Didi Global. Obje su kompanije dobro poznate ne samo u Kini, već i na globalnom tržištu, a dok je Xpeng proizvođač električnih automobila fokusiran na premium tržište, Didi nazivaju kineskim Uberom.
Akvizicijom Didijeva odjela za e-vozila koja je teška skoro 700 milijuna eura, kompanije namjeravaju pokrenuti potpuno novi brend na ovom tržištu nazvan Mona. Automobili ovog brenda ne bi trebali imati veze s postojećim automobilima XPenga, a cilj kompanije s Monom jest ubrzati proizvodnju i povećati udio na tržištu električnih vozila.
Lansiranje prvog automobila novog brenda planirano je za sljedeću godinu te bi uz cijenu nižu od 20 tisuća eura taj model trebao biti namijenjen masovnom tržištu. Također, ovom akvizicijom XPeng će dobiti pristup Didijevom ekosustavu mobilnosti, dok će Didi postati strateški dioničar u Xpengu, kompaniji čiji udio drži i njemački Volkswagen.
Zanimljivo, prije dvije godine izvršni direktor XPenga He Xiaopeng govorio je kako teško može zamisliti da bi automobili u ovom cjenovnom rangu mogli imati opcije autonomne vožnje, no sada je promijenio mišljenje. Kaže kako sada vidi mogućnost da bi, zahvaljujući tehnološkim inovacijama i smanjenju troškova, i automobili u cjenovnom segmentu do 20 tisuća eura mogli imati mogućnost potpune autonomije.
Kako naglašavaju na EV Areni, partnerstvo ovih kompanija moglo bi donijeti velike promjene na tržištu jeftinijih električnih automobila, no oko toga ćemo biti pametniji sljedeće godine, nakon planiranog predstavljanja prvog automobila novog kineskog brenda.