Tijekom prošlog desetljeća diskografi su sve manju prodaju CD-a i zarade (na koju je najviše utjecalo piratstvo i stranice poput Napstera, odnosno kasnije torrent servisi) pokušali nadoknaditi prodajom glazbe putem online servisa poput iTunesa. Iako je popularnost ovakvih servisa s vremenom rasla te su ljudi, umjesto CD-a, pjesme i albume sve više kupovali putem legalnih online trgovina, ta prodaja ipak nije uspjela nadoknaditi gubitke zabilježene smanjenom prodajom CD-a. Posljednjih godina trendovi na glazbenom tržištu ponovno su se počeli mijenjati, a ljudi su prestali kupovati pjesme i albume putem interneta te su glazbu počeli – unajmljivati. Naime, s vremenom su se pojavili streaming servisi koji su korisnicima, za određenu mjesečnu naknadu (koja iznosi npr. desetak dolara) ili besplatno (ali uz oglašavanje), omogućili pristup milijunima pjesama - korisnici, dakle, ne posjeduju te pjesme, već su im one dostupne samo kroz vrijeme dok plaćaju mjesečnu pretplatu.

Za pristup tim albumima i pjesmama potrebna je internetska veza, odnosno pjesme je moguće skinuti na računala i mobilne uređaje, no oni ih također mogu slušati samo kroz vrijeme dok plaćaju pretplatu. Osim što ovi servisi poput Pandore i Spotifyja omogućuju slušanje nevjerojatno velikog broja pjesama, njihova velika prednost je što ih korisnici mogu slušati na različitim uređajima, bez potrebe za njihovim prebacivanjem s računala na telefone i tablete, već je dovoljno samo instalirati određenu aplikaciju i sva im je glazba dostupna na privatnom i poslovnom računalu, na pametnom telefonu i tabletu. Popularnost ovakvih servisa sve je veća, a prema informacijama američkog udruženja diskografa, prošle godine zabilježena je velika promjena trenda na glazbenom tržištu (prema Huffington Postu, riječ je podacima koji se odnose samo na tržište SAD-a) te je prvi puta zarada od ovih streaming servisa premašila zaradu od prodaje CD-a.

Zarada od streaminga prošle je godine iznosila 1,87 milijardi dolara, dok su diskografi prodajom CD-a zaradili 1,85 milijardi dolara, a udio streaminga u ukupnoj zaradi glazbene industrije porastao je s 21 posto u 2013., na 27 posto prošle godine. Tijekom prošle godine zabilježen je porast od 34 posto streaming servisa koji se financiraju oglašavanjem te porast od 25 posto pretplatničkih servisa, a tržišni analitičari očekuju kako će se u budućnosti ovaj trend nastaviti i da će sve više ljudi, umjesto kupovine glazbe sa servisa poput iTunesa, odnosno kupovine CD-a, koristiti ovakve streaming servise. Zarada od prodaje glazbe putem iTunesa i sličnih servisa prošle je godine smanjena, što je i razlog zbog kojeg je Apple kupio kompaniju Beats, koja osim slušalica, ima i vlastiti glazbeni streaming servis te se očekuje da će Apple tijekom ove godine ozbiljnije zakoračiti i na ovo tržište. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju