Uoči stupanja na snagu Opće uredba o zaštiti osobnih podataka male i velike kompanije pokušale uskladiti svoje poslovanje s GDPR-om, a inboksi korisnika iz EU-a bili su zatrpani brojnim mailovima u kojima se tražila privola za daljnje slanje newslettera i promotivnih poruka. Iako su sve kompanije unijele brojne promjene s kojima su prilagodile poslovanje i privatnost korisnika GDPR-u, pravila privatnosti velikih kompanija poput Facebooka, Googlea i Amazona i dalje u potpunosti ne zadovoljavaju se zahtjeve te uredbe.
Na taj problem upozorila je grupa za zaštitu europskih potrošača BEUC, koja je analizirala pravila privatnosti 14 velikih internetskih kompanija. Zaključili su kako kompanije i dalje koriste nejasne izraze, od korisnika zahtijevaju pristanak na neka problematična prava korištenja njihovih usluga i ne daju dovoljno informacija kako bi se moglo u potpunosti jasno razumjeti na što to točno korisnici pristaju.
Npr. u svojim pravila korištenja u Amazonu napominju kako se njihov posao konstantno mijenja te će se u skladu s tim mijenjati pravila – što u BEUC-u smatraju problematičnim jer si kompanija uzima za pravo naknadno mijenjati pravila privatnosti bez obavještavanja korisnika.
Ovo je vrlo zabrinjavajuće, smatra generalna direktorica BEUC-a Monique Goyens i kaže kako bi se tijela nadležna za provedbu ove uredbe trebala pozabaviti s tim kompanijama i njihovom politikom privatnosti i zaštite osobnih podataka.
U ovoj organizacije žele istrenirati AI model koji će automatski skenirati pravila privatnosti kompanija i pronalaziti dijelove koji možda nisu u skladu s GDPR-om kako bi ljudi te dijelove mogli detaljnije proučiti i vidjeti krši li se s njima uredba o zaštiti podataka.
Iz Googlea i Amazona u razgovoru s novinarima The Guardiana nisu komentirali specifične probleme, odnosno određene dijelove za koji u BEUC-u smatraju da su problematični, već kažu kako su prije stupanja na snagu GDPR-a nadogradili pravila privatnosti kako bi bila u potpunosti u skladu s Općom uredbom o zaštiti osobnih podatka.