Veliki broj prijava hrvatskih učenika za Sudoku prvenstvo 2023.

Sudoku potiče razvoj kreativnih procesa poput pamćenja i razumijevanja, pospješuje stjecanje znanja, posebice proceduralnog, razvija pozitivan natjecateljski duh.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.10.2023. / 11:50

Sudoku prvenstvo (Foto: Hrvatska Mensa)

Više od 8600 učenika iz 459 osnovnih i srednjih škola prijavilo se za treće Sudoku prvenstvo Hrvatske za školarce koje su organizirali Hrvatska Mensa i enigmatski klub „Božidar Vranicki“ u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje. Učenici se natječu u tri skupine, ovisno o uzrastu - Bistrići (od 1. do 4. razreda osnovne škole), Kadeti (viši razredi osnovne škole) te Juniori (srednjoškolci), a zadatke za sva natjecanja izrađuju članovi Hrvatske Mense, među kojima su i sudionici svjetskih natjecanja.

Medicinska sestra, ilustracija Hrvatska osvojila zlato za najbolji digitalni obrazovni sadržaj u Europi

Kako je naglasio voditelj projekta Siniša Hrga, sudoku potiče razvoj kreativnih procesa poput pamćenja i razumijevanja, pospješuje stjecanje znanja, posebice proceduralnog, razvija pozitivan natjecateljski duh i razmjenu perspektiva jer svaki učenik ima svoj način kako pristupa postavljenom problemskom zadatku. S druge strane, učiteljima omogućava lakše prepoznavanje darovitih učenika, čiji talent trebamo njegovati, posebice ako uzmemo u obzir činjenicu da Hrvatska zaostaje u produktivnosti i inovacijama, a poslovi se sve više pomiču prema ne-rutinskima, s naglaskom na STEM područja, objasnio je Hrga.

Ono što veseli, komentirala je članica organizacijskog tima Hrvatske Mense Ana Lubura Zegnal, jest da je i ove godine značajno povećan broj prijavljenih učenika u odnosu na prethodnu godinu. Inače, sudoku je vještina temeljena na logici, u kojoj je cilj ispuniti sva polja brojevima od jedan do (najčešće) devet. Igra izvorno potječe iz Japana, a u današnjem obliku je vezujemo za Howarda Garnsa koji ju je objavio u američkom magazinu Dell Puzzle Magazines. Sudoku natjecanje ovakvog tipa uključuje različite zadatke, ovisno o dobi natjecatelja – dimenzije, 6x6, 9x9, kao i ekipne zadatke. Učenici ne smiju koristiti kalkulatore niti mobitele, čime se potiče njihova sposobnost računanja.

eŠkole (Foto: Carnet) Uspješno završen jedan od najvećih projekata digitalizacije obrazovnog sustava

Za natjecatelje su predviđene brojne nagrade kao što su medalje, diplome, knjige, društvene igre, besplatna MENSA testiranja, logičke slagalice, kako bi ih se potaknulo da i dalje razvijaju svoje vještine koje doprinose ne samo njihovom profesionalnom, već i osobnom razvoju.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti