Sve veća popularnost internetske kupovine i online plaćanja tijekom prošlog desetljeća omogućila je pokretanje brojnih novih kompanija i poslovnih modela baziranih na plaćanju putem interneta. Jedan od takvih načina poslovanja bio je grupna kupovina, a prva kompanija koja je 'pokorila' ovo tržište bio je Groupon koji je 2008. godine počeo s djelovanjem u Chicagu i brzo se proširio po američkim i svjetskim gradovima, nakon čega su se slične kompanije pojavile u brojnim zemljama, uključujući i Hrvatsku.

Grupna kupovina pokazala se kao odličan poslovni model s kojom svi profitiraju – kompanije koje nude svoje usluge dolaze do puno većeg broja korisnika, a popusti koje daju isplate im se zbog velike količine klijenata/kupaca, zadovoljstva klijenata koji će često ponovo doći i platiti punu cijenu usluge te reklame koju na ovaj način dobiju te, naravno, korisnici koji profitiraju jer uslugu koju žele mogu dobiti po cijenama koje su u nekim slučajevima niže i do čak devedeset posto. Usluge koje su nude su raznovrsne i u ponudama grupne kupovine svatko može pronaći nešto za sebe – popuste na putovanja (npr. sada su aktualni skijaški aranžmani), wellness, obrazovanje, tretmane mršavljenja, članstva za teretanu, popusti u restoranima, gadgeti i slično.

Jedno od najpoznatijih imena među servisima za grupnu kupovinu i prvi ovakav servis u Hrvatskoj bila je Kolektiva –  nekadašnji tržišni lider kojeg je prije dvije godine preuzela rumunjska kompanija Zumzi, zatvorio je vrata svog zagrebačkog ureda i bez ikakvog najave i objašnjenja prekinuo komunikaciju s korisnicima. Na internetskoj stranici Kolektive trenutno se nalazi samo jedna ponuda (popust za wellness u Mađarskoj), dok sadržaj na Facebooku nije ažuriran od sredine prosinca, a iza ove kompanije u Hrvatskoj ostali su samo razočarani i oštećeni korisnici koji žele povrat novca za popuste koje nikada nisu ostvarili.

Iako ovo vjerojatno označava kraj prvog servisa koji je u Hrvatskoj započeo s grupnom kupovinom, korisnicima su i dalje dostupne druge kompanije za grupnu kupovinu putem kojih mogu ostvariti popuste i uštedjeti novac.

Prednosti kvalitetne grupne kupnje

Servis koji se posljednjih godina nametnuo kao lider na ovom tržištu u Hrvatskoj jest Crno jaje koji je provjerenu uspješnu formulu grupne kupovine nadogradio s novitetima koji su donijeli dodatne prednosti kompanijama koje pružaju svoje usluge, kao i samim korisnicima.

Crno jaje može se pohvaliti s preko tisuću partnera (koji se konstantno provjeravaju), više od 180 tisuća zadovoljnih kupaca i preko 300 tisuća prodanih i iskorištenih kupona. "Mi smo davno napravili iskorak te smo dio segmenta TV specijalne ponude, s jakom TV ( Nova TV i Doma TV ) i online kampanjom, a u veljači slavimo četiri godine našeg rada i konstantnog rasta", rekao je za Zimo Hrvoje Bujas, suosnivač i suvlasnik kompanije Pravi klik (suvlasnika servisa Crno jaje).

Bujas napominje kako je upravo ovaj servis za grupnu kupovinu donio brojne novitete na hrvatsko tržište pa tako njihove ponude nikada nisu imale minimum kupnje, od prvog dana imaju poseban odjel koji kontrolira partnere i komunikaciju s kupcima, newsletter pretplatnici imaju posebne popuste, a Crno jaje u Zagrebu ima i poslovnicu u kojoj se mogu kupiti kuponi s popustima tako da su njihove usluge dostupne i onima koji ne preferiraju plaćanje putem interneta.

Sigurnost grupne kupovine

Također, Crno jaje je i jedini servis za grupnu kupovinu koji ima call centar koji je korisnicima dostupan od 08-23 h svaki dan, uključujući i subotu i nedjelju. Posebna briga posvećena je korisnicima i sigurnosti kupovine: 'Novac svih naših kupaca je u cijelosti zaštićen te mi garantiramo za sigurnost kupnje i u potpunosti se pridržavamo Zakona o zaštiti potrošača, a svim našim kupcima na raspolaganju smo putem maila, telefona / call centra ili u našoj poslovnici u Vlaškoj 63 u Zagrebu', napominje Bujas.

Na ovoj je stranici dostupno više od 200 ponuda s velikim popustima, a s obzirom kako je od početka ove godine na snazi zakon prema kojem je energetski certifikat obavezan i za sve nekretnine koje se iznajmljuju, trenutno je najpopularnija ponuda za dobivanje energetskog certifikata kuća i stanova za iznajmljivanje čija cijena iznosi samo 499 kuna.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju