Ako budućnost prijevoza pripada autonomnim vozilima, odnosno računalima koja će u potpunosti upravljati automobilima i kamionima, onda prilikom dizajniranja vozila u budućnost uopće ne treba razmišljati o mjestu za vozača. Dok se u dizajnu automobila ne bi previše toga trebalo promijeniti jer će umjesto vozača na prednjem sjedištu sjediti putnici, potpuna autonomija mogla bi radikalno promijeniti dizajn kamiona.
tri vijesti o kojima se priča


Volvo je ovog tjedna pokazao kako bi mogli izgledati kamioni budućnosti kojima upravljaju računala – kako vozač nije potreban, onda u startu ne treba razmišljati o poziciji za vozača. U konceptu Volvo Vere kompanija je dizajnirala električni kamion bez kabine, odnosno samo dio s motorom, baterijom i kotačima na koji će se moći povezati prikolica s teretom te bi Vera trebala povući čak 32 tone tereta.
Ovo je, dakle, koncept i nije poznato hoće li se u Volvu odlučiti na njegovu komercijalnu verziju, a ako se na to i odluče, Vera na početku ne bi trebala izlaziti na otvorenu cestu, već bi se koristila samo u određenim situacijama. Npr. u lukama, logističkim centrima i slično gdje je potrebno prebacivati velike količine tereta na male udaljenosti, umjesto s klasičnim kamionima s vozačima, to bi bez previše problema mogao raditi Volvov autonomni kamion.
Šef odjela autonomnih rješenja Mikael Karlsson, govoreći o imenu tog vozila, rekao je kako ono označava vjeru, a oni vjeruju u budućnost u kojoj će autonomna vozila zavladati cestama.
Iz sigurnosnih razloga Vera se kreće manjim brzinama od klasičnih automobila, a prilikom prezentacije samovoznih svojstava kamiona gosti su bili smješteni iza pregrade i mogli su ga vidjeti iz blizine tek kada se zaustavio.
Razvoj autonomnih kamiona osjetljiva je tema, pogotovo u SAD-u jer stručnjaci smatraju da bi zbog računala koja će upravljati kamionima bez posla moglo ostati stotine tisuća vozača, zbog čega bi u budućnosti čak moglo doći do velikih prosvjeda i nereda u SAD-u i drugim državama.