Galerija

U videu koji se pojavio na Instagramu neimenovani vozač novog Teslinog Modela S muku muči pri parkiranju s novim futurističkim volanom. Iako je video kratak, u njemu se jasno može vidjeti koliko vozač rukama pokušava okretati taj volan pri parkiranju te pritom čak fantomski pokušava uhvatiti dio prostora u kojem bi se inače našao obruč klasičnog volana.

Nije da je teško to napraviti, ali je jednostavno toliko nezgodno. Postoji razlog zašto su jeb*** okrugli, kaže isfrustrirani vozač na videu.

No da u Tesli doista vole komplicirati stvari dokazuje i njihov novi ekran osjetljiv na dodir koji služi kao mijenjač za prebacivanje stupnjeva prijenosa iz parkirnog u vožnju naprijed ili vožnju unatrag.

Dakle, kao što se može vidjeti u videu, vozač koji Modelom S Plaid ide malo naprijed pa malo nazad prilikom parkiranja te okreće taj nepraktični volan, još prstom mora mijenjati stupanj prijenosa na rubu zaslona, povlačeći prst preko cijele visine zaslona gore ili dolje (ovisno o stupnju prijenosa). Za sve to naravno, potrebna je još veća koncentracija i koordinacija.

Taj volan mogao bi vozačima zadavati glavobolje i u teškim uvjetima, poput skliske ceste i slično gdje se vrlo lako može izgubiti kontrola nad upravljačem, pri čemu će ovaj novi oblik u tome samo odmoći.

Brojni stručnjaci su taj volan više manje popljuvali otkako je novi Model S Plaid  pušten u prodaju početkom lipnja. Čak je i profesionalni vozač utrka Randy Pobst tražio zamjenu tog volana klasičnim volanom tijekom priprema za utrku u Laguna Seci.

No u Tesli se ne daju smesti i tijekom narudžbe novog Modela S Plaid nema opcije s regularnim volanom. U Tesli nisu čuli niti za odnose s javnošću pa stručni američki novinari nemaju gdje poslati upite. Dakle, kupci novog Modela S Plaid nemaju izbora.

Inače se takav tip upravljača koristi kod trkaćih automobila u kojima se tako štedi na prostoru, ali i gdje vozači rijetko koriste okret volana veći od 90 stupnjeva ili kod trkaćih automobila s direktnim prijenosom. U tim uvjetima riječ je o kompromisu između brzine i praktičnosti.

Izvor: The Drive