Možemo li reći da su električni automobili spremni za svakodnevnu vožnju? Apsolutno! Možemo li reći da su električni automobili budućnost? Prije bi rekao sadašnjost! 

Prošli tjedan imali smo prilike nekoliko dana voziti Citroën C-Zero, full električni automobil namijenjen za gradsku vožnju. Prije nego krenemo o našem iskustvu, važno je spomenuti neke od tehničkih karakteristika. 

CITROËN je jedna od rijetkih brandova koji u svojoj ponudi na hrvatskom tržištu imaju električni Citroën C-Zero, koji koristi Full Electric tehnologiju, koja omogućava jednostavnu i smirujuću vožnju uz visok nivo udobnosti i sigurnosti, a sve uz 0 % emisije štetnih plinova. Tih, živahan i upravljiv, performantan zahvaljujući svom električnom motoru koji razvija 49 kW (67 KS), ovo kompaktno gradsko vozilo od 3,48 m, može primiti četiri putnika. 

Možda se na prvu čini kako je ovaj Citroën slabašan automobil, rekli bi neki “igračka”, no kad počnete voziti ovaj automobil, shvatit ćete kako se radi o vrlo moćnom stroju, naravno pričamo o kategoriji malih gradskih automobila. Teško je opisati osjećaj koji stvara vožnja električnim automobilom, no jednom kad osjetite tu konzistentnost, teško da se možete vratiti starom benzinskom ili dizelskom motoru. 

Prva stvar koja fascinira svakog tko sjedne u električni automobil jest tišina. S obzirom da su klasični motori zamijenjeni električnim, zvuk brundanja motora zamijenila je tišina, a da je auto uključen pokazuju samo živahne boje na kontrolnoj ploči i zvuk koji vam daje do znanja da ste automobil uključili. Vožnja Citroëna C-Zero ne razlikuje se previše od drugih automobila s automatskim mjenjačom, no konstantno ubrzanje bez trzanja kod mijenjanja brzina, nikog ne ostavlja ravnodušnim. 

Voziti ovaj električni automobil je milina. Ono što možete primijetiti već nakon dan-dva jest osjećaj da je automobil puno laganiji od njemu sličnih, prvenstveno zbog okretnosti, jednostavnog upravljanja i prilično dobrog momentuma ubrzanja. Moram priznati da nikad nisam vozio jednostavniji automobil, iako ljudi često imaju čudne predrasude da je električni automobil teže voziti od standardnog. 

Često pitanje koje su mi postavljali ljudi jest “ali kako ćeš puniti auto, pa nemaš gdje”. Poanta je da ovaj automobil možete puniti na više mjesta nego benzinski ili dizel. Svaka utičnica najbolji je prijatelj malom Citroënu C-Zero, no istina je da se morate prebaciti u “drugi operativni mod” kada imate u rukama električni automobil, jer ćete ga puniti preko noći i možda na poslu, a nećete razmišljati da morate u određenom trenutku na benzinsku stanicu. Prilagodba nije problem i vjerujem da bi se svaki čovjek priviknuo za tjedan dana, pogotovo kad se sjetite koliko su niski troškovi za upravljanje ovim automobilom. 

Iako je testirani model C-Zero star već skoro četiri godine, te ima slabiji kapacitet baterije, ova jurilica nije namijenjena za duge vožnje, iako se naravno može putovati bez problema, no pri brzinama od 90 km/h pa na više, baterija se osjetno troši, no to vas ne sprječava da stanete na benzinskoj i za vrijeme gableca punite vaš automobil. Primjerice, relacija Varaždin - Zagreb potroši bateriju za nešto više od polovice, naravno pri normalnoj gradskoj vožnji od 50-80 km/h. Kao što smo ranije spomenuli ovaj je automobil prvenstveno namijenjen za gradsku vožnju, što pokazuju i njegove relativno male dimenzije, a što je opet velika prednost za gradske gužve. 

Svatko tko se vozio u ovom automobilu nije imao niti jednu lošu riječ, što me iznenadilo, a isto tako činjenica da su se ljudi okretali za automobilom po gradu, govori i da električni automobili postaju sve zanimljiviji i “običnom narodu”. 

Nedostaci ovog automobila su još uvijek visoka cijena, primjerice ovaj model košta cca 30.000 eura, što je puno novaca s obzirom da se novi Golf E u Njemačkoj prodaje za 34.000 eura i ima puno snažniju bateriju i kvalitetnije je izrade, te je naravno namijenjen za daljnja putovanja. Drugi nedostatak je činjenica da vas ljudi ne čuju kad se vozite. Jedna situacija jest da smo se kretali po parkirnom mjestu i žena 5 metara ispred nas je hodala po parkingu i nije nas čula, što znači da će ljudi s el. automobilima morati obratiti više pažnje na neoprezne pješake! 

Vjerujem kako ćemo u narednih 10-ak godina voziti električne automobile. Nećemo ih svi imati, no to će se s godinama povećavati i tradicionalni automobili će polako nestajati s cesta. Trebat će vremena, no povećanjem prodaje, i konkurencije, cijene električnih automobila će polako padati i biti pristupačnije običnim smrtnicima kojima će se biti jeftinije voziti na struju nego benzin i naftu.

Vozili smo električni Citroën C-Zero [RECENZIJA]

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju