Waymo zbog Tesle u potpunosti mijenja korištenje terminologije i poručuje: "Jezična preciznost može spasiti živote"

Potpuno autonomnih vozila nema. Tehnologija napreduje u tom smjeru, no razina potpune autonomije još uvijek nije dostignuta. Zbog toga u tvrtki Waymo smatraju da je nepravilno korištenje termina koji opisuju autonomne sposobnosti vozila opasno te da može činiti razliku između života i smrti vozača na cesti.

Branimir Vorša | 07.01.2021. / 10:09

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tvrtka Waymo, koja pripada Googleovoj matičnoj kompaniji Alphabet Inc., napušta korištenje termina "samovožnja" (self-driving) i odsad će koristiti isključivo termin "autonomna vožnja" jer smatra da između ta dva termina postoji vrlo važna razlika.

Waymo je u srijedu u objavi na blogu najavio isključivo korištenje termina "autonomna vožnja" kako bi se izbjegla konfuzija koja bi mogla navesti vozača da makne ruke s upravljača u opasnim trenucima tijekom vožnje. Waymo napušta termin samovožnje, no ne napušta i razvoj te tehnologije.

To se možda čini kao mala promjena, ali je riječ o važnoj promjeni jer jezična preciznost može spasiti živote, stoji u navedenoj objavi na njihovu blogu.

Stručnjaci u autoindustriji međutim vjeruju da je promjena zapravo poruka Elonu Musku i Tesli, koji su protekle jeseni počeli uvoditi nadogradnju softvera za svoja vozila. Teslini modeli tako sad imaju značajke potpune samovožnje, no ustvari je i dalje riječ o funkciji asistiranja vozaču, iako vrlo naprednoj i s ogromnom količinom autonomije.

Waymo je promjenu korištenja termina temeljito razradio pa su termin samovožnje promijenili gdje god se kod njih dosad koristio. Preimenovali su i ime četiri godine stare javne edukacijske kampanje "Pričajmo o samovožnji" u "Pričajmo o autonomnoj vožnji".

Poanta promjene termina koju su uveli jest u edukaciji javnosti o razlikama između potpuno autonomnog sustava i tehnologije koja asistira vozaču i koja još uvijek zahtijeva uključenost vozača tijekom vožnje.

Nažalost, vidimo da neki proizvođači koriste termin samovožnje na netočan način, dajući potrošačima i široj javnosti lažan dojam sposobnosti te tehnologije, trvde u Waymu.

Iako nisu spomenuli Teslu, stručnjaci smatraju da je kritika o netočnom korištenju termina upućena upravo prema njima.

Inače, Teslin FSD sustav (full self-driving) službeno se vodi kao napredni sustav za pomoć vozaču. Taj sustav koristi vanjske kamere, radar, ultrazvučne senzore i računalo za upravljanje, prestrojavanje, parkiranje i usmjeravanje vozila po prometnicama te za zaustavljanje vozila na semaforima.

Sam Elon Musk obećao je da će u 2021. godini FSD sustav raditi na razini sigurnosti koja je znatno iznad sposobnosti prosječnog vozača.

U međuvremenu mnogi su entuzijasti iskeširali 10.000 dolara za nadogradnju svojih Tesli na FSD sustav te ga svakodnevno isprobavaju, a mnogi videi tih testiranja već se nalaze na društvenim mrežama.

Američko ministarstvo prometa nema definiciju samovožnje, već umjesto toga koristi ljestvicu od pet stupnjeva kojom označava autonomiju vozila. Na toj ljestvici prva razina znači vrlo malu autonomiju vozila, poput tempomata ili adaptivnog kočenja, dok peta razina znači potpunu autonomiju, bez obzira na vanjske uvjete.

Prema pisanju CNN-a, samovožnja kao takva zapravo počinje na četvrtoj razini.

Elon Musk na Waymovu tehnologiju samo odmahuje rukom te ističe da je to "visoko specijalizirano rješenje", no mnogi stručnjaci smatraju da je upravo Waymo prvak autonomne vožnje u autoindustriji.

Waymo je u listopadu 2020. u Phoenixu u američkoj saveznoj državi Arizoni uveo prvu javnu uslugu vožnje u autonomnim vozilima. Planira isto tako napraviti testni poligon u Columbusu u Ohiju, gdje će moći simulirati gusta urbana područja i raznorazne vremenske uvjete pri testiranju svoje tehnologije.

Izvor: Daily Mail

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti