Xiaomi predstavio "pravog konkurenta Tesli": Na tržište dolazi u srpnju, a konačna cijena je još nepoznata

Za sad nije poznato kad bi i po kojoj cijeni ovaj automobil mogao biti dostupan na europskom tržištu.

Martina Čizmić | 23.05.2025. / 13:04

Xiaomi SU7 i YU7 (Foto: Xiaomi)

 Xiaomi je i službeno predstavio svoj novi automobil, za koji su mnogi tvrdili da je najiščekivaniji automobil ove godine. Radi se o električnom vozilu YU7 koji bi trebao biti izravan konkurent Teslinom najprodavanijem Modelu Y.

Govoreći na predstavljanju, osnivač i izvršni direktor Lei Jun, istaknuo je kako je inspiracija za ime YU7 bio kineski izraz "krila vjetra", a sam model je "redefiniranje SUV-a".

Usporedio je YU7 i Model Y istaknuvši kako je Xiaomijev automobil nadmašio Teslin u svim aspektima. Među ostalima, Lei je istaknuo kako YU7 ima domet od 835 kilometara, dok je domet Modela Y 719 kilometara.

Xiaomi koristi vlastitu "trojezgrenu električne tehnologiju" (elektromotor, baterija, upravljačka jedinica motora) za pokretanje automobila čija će maksimalna snaga biti 690 KS, vršna snaga 508 kW, a maksimalna brzina 253 km/h. Kako su pojasnili, Xiaomi HyperEngine V6s Plus koristi tehnologiju segmentiranog magnetskog čelika za rezanje cijelog dijela na više malih dijelova, značajno smanjujući gubitke, povećavajući učinkovitost motora i povećavajući domet CLTC-a za 4 km. Cijela Xiaomi YU7 serija opremljena je visokonaponskom platformom od silicij-karbida od 800 V s vršnim naponom od 897 V, koja podržava punjenje od 620 km za 15 minuta.

Xiaomi SU7 Ovaj tjedan stiže jedan od najiščekivanijih automobila godine

Sama konstrukcija automobila koristi hibridni okvir od čelika i aluminija koji je konstruiran na Xiaomi Modena platformi. Prilikom predstavljanja istaknuto je kako je podvozju dodana poprečna greda visoke čvrstoće od 1500 MPa, što bi trebalo smanjiti rizik od oštećenja baterijskog sklopa od krhotina s ceste. Također se koristi neprobojni premaz koji se koristi u Xiaomi SU7 Ultra, koji nudi otpornost na trganje, ogrebotine i probijanje te pruža poboljšanu zaštitu baterijskih ćelija u incidentima poput ogrebotina na podvozju.

Kako je istaknuo, YU7 "integrira suvremenu inteligentnu tehnologiju s dizajnom, udobnošću, sigurnošću i pametnim funkcionalnostima". Spada u kategoriju srednje velikih SUV-a duljine nešto manje od 5 metara te širine nešto manje od 2 metra. Prednji prtljažni prostor ima kapacitet od 141 litara, dok se stražnji od 678 litara može povećati preklapanjem stražnjih sjedala na 1758.

Što se tehnologije u samom automobilu tiče, Xiaomi je istaknuo "prvi masovno proizvedeni" HyperVision panoramski zaslon veličine 16,1 inča, koji je osjetljiv na dodir te poloču za daljinsko upravljanje.

Xiaomi HyperVision Panoramic Display koristi trostruki niz Mini LED zaslona koji koristi "Panoramic Curved Projection Technology" za projiciranje sveobuhvatnih informacija na donje područje vjetrobranskog stakla čime se stvara ultra široki zaslon od 1,1 metra s rezolucijom od 108 PPD na profesionalnoj retina razini i iznimnom vršnom svjetlinom od 1200 nita. Sustav kombinira ultra-crni premaz s algoritmima za korekciju izobličenja kako bi se postiglo

Prilikom odabira različitih načina vožnje, zaslon pruža sinkronizirane vizualizacije podešavanja pogonskog sklopa i zračnog ovjesa. Sučelje nudi pet modularnih kategorija informacija - očitanja instrumenata, kontrole medija, vremenske zone, ažuriranja vremena i navigaciju.

Xiaomi YU7 (Foto: Xiaomi)

Xiaomijev EEA "Četiri-u-jedan modul za upravljanje domenom" opremljen je 4 nm Snapdragon 8 Gen 3 za čip u kokpitu, sljedećom generacijom NVIDIA DRIVE AGX Thor računalne platforme za potpomognutu vožnju, koja je izgrađena na 4 nm procesu i pruža 700 TOPS računalne snage, a sadrži i NVIDIA Blackwell arhitekturu, pružajući jaču podršku za velike modele na uređaju.

Xiaomi YU7 ima dolazi s dvostrukom 5G paralelnom komunikacijskom mrežom, novim UWB ključem i prvim Wi-Fi 7 koji je lansiran. S tri Bluetooth modula i dvostrukim Wi-Fi-jem, ugrađena pristupna točka je 83% brža, a istovremeno nudi više IoT sučelja, istaknuli su na predstavljanju.

Posebno je stavljen naglasak na potpomognutu vožnju koja koristi Nvidijin Drive AGX Thor, a ciejla je serija YU7 opremljena i LiDAR-om za otkrivanje predmeta i na udaljenosti od 200 metara te 4D milimetarskim radarom. Kako su istaknuli, u lošim vremenskim uvjetima, poput kiše i magle, 4D milimetarski radar može bolje percipirati prometne funkcije koje nisu vidljive golim okom. Tu je još 11 kamera visoke razlučivosti i 12 ultrazvučnih radara.

Koja će biti cijena ovog automobila, za sad još službeno nije poznato.

Cijena Modela Y kreće se od 263.500 juana (32 185 eura), dok bi predstavljene konfiguracije trebale YU7 učiniti skupljim za 60.000-70.000 juana (7-8 tisuća eura), rekao je Lei na predstavljanju.

Xiaomi SU7 Kina dramatično postrožila norme za električna vozila nakon žustrih rasprava oko tragične nesreće iz ožujku

No, dodao je, službene cijene će biti poznate u srpnju kad bi automobil i trebao postati dostupan na kineskom tržištu.

Za sad nije poznato kad bi i po kojoj cijeni ovaj automobil mogao biti dostupan na europskom tržištu. 

 

Vezane vijesti

Još vijesti