Psiholozi su dosad morali ljude podvrgnuti nizu testova kako bi stvorili sliku o njihovoj osobnosti i karakternim značajkama. No nova studija, objavljena u časopisu Proceedings of National Academy of Sciences, to bi mogla promijeniti.
Znanstvenici koji su objavili studiju osmislili su algoritam koji analizira način na koji ljudi koriste svoje pametne telefone i podatke pretvara u analizu ličnosti. Naime, svaki klik, objava, posjet nekoj internetskoj stranici bilježi se u algoritmu i otkriva tajne ličnosti svake osobe puno točnije od bilo kakvog upitnika ili testa.
Od pet velikih karakteristika ličnosti (otvorenost, savjesnost, ekstraverzija, ugodnost i neuroticizam), znanstvenici su pomoću analize korištenja pametnih telefona uspjeli točno identificirati tri - ekstraverziju, savjesnost i otvorenost.
Analizirali su korištenje pametnog telefona tijekom dana i noći, ponašanje, ukupnu aktivnost, komunikaciju i ponašanje na društvenim mrežama, konzumaciju glazbe i aplikacija.
Iznenadilo ih je što je neke od karakternih osobina veoma lako predvidjeti. Primjerice, društvenost, urednost, osjećaj odgovornosti i samosvijest je najjednostavnije, dok je dobru narav najteže predvidjeti. Otkrili su kako često korištenje aplikacija za prognozu vremena ukazuje na jaku samosvijest, dok duljina poruka otkriva otvorenost neke osobe novim iskustvima.
No znanstvenici su upozorili i kako bi takve analize mogle biti korištene bez znanja korisnika za ciljano oglašavanje ili utjecaj na odluke korisnika na psihološkoj razini te bi trebalo, u budućnosti, voditi računa o svim prednostima i manama koje predstavlja prikupljanje velikog broja podataka o načinu na koji koristimo naše pametne telefone.
Izvor: ScienceTimes