Zaboravite na testove, psiholozi će o vašoj osobnosti učiti iz načina na koji koristite pametni telefon

Svaki klik ili posjet nekoj internetskoj stranici otrkriva nešto o našoj osobnosti. Bili mi toga svjesni ili ne.

Martina Čizmić | 18.09.2020. / 14:29 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Psiholozi su dosad morali ljude podvrgnuti nizu testova kako bi stvorili sliku o njihovoj osobnosti i karakternim značajkama. No nova studija, objavljena u časopisu Proceedings of National Academy of Sciences, to bi mogla promijeniti.

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Nezadovoljstvo, ilustracija I Hrvati su počeli primati obavijesti Šok za korisnike Fejsa i Instagrama: Evo što ih čeka ako ne počnu plaćati pretplatu i ne žele dati podatke Meti

Znanstvenici koji su objavili studiju osmislili su algoritam koji analizira način na koji ljudi koriste svoje pametne telefone i podatke pretvara u analizu ličnosti. Naime, svaki klik, objava, posjet nekoj internetskoj stranici bilježi se u algoritmu i otkriva tajne ličnosti svake osobe puno točnije od bilo kakvog upitnika ili testa.

Od pet velikih karakteristika ličnosti (otvorenost, savjesnost, ekstraverzija, ugodnost i neuroticizam), znanstvenici su pomoću analize korištenja pametnih telefona uspjeli točno identificirati tri - ekstraverziju, savjesnost i otvorenost.

Analizirali su korištenje pametnog telefona tijekom dana i noći, ponašanje, ukupnu aktivnost, komunikaciju i ponašanje na društvenim mrežama, konzumaciju glazbe i aplikacija.

Iznenadilo ih je što je neke od karakternih osobina veoma lako predvidjeti. Primjerice, društvenost, urednost, osjećaj odgovornosti i samosvijest je najjednostavnije, dok je dobru narav najteže predvidjeti. Otkrili su kako često korištenje aplikacija za prognozu vremena ukazuje na jaku samosvijest, dok duljina poruka otkriva otvorenost neke osobe novim iskustvima.

No znanstvenici su upozorili i kako bi takve analize mogle biti korištene bez znanja korisnika za ciljano oglašavanje ili utjecaj na odluke korisnika na psihološkoj razini te bi trebalo, u budućnosti, voditi računa o svim prednostima i manama koje predstavlja prikupljanje velikog broja podataka o načinu na koji koristimo naše pametne telefone.  

Izvor: ScienceTimes

Vezane vijesti