Zagreb je postao jedna od popularnijih turističkih destinacija u Europi koji je posjetiteljima atraktivan tijekom cijele godine – tijekom ljeta veliki broj turista posjeti glavni grad Lijepe naše prije odlaska na more, a mnogima je Zagreb draži po zimi zbog brojnih adventskih događanja. S povećanjem broja turista, sve je veća i raznolikija turistička ponuda, a svima koji posjete Zagreb uskoro će biti dostupan jedan jedinstveni način razgledavanja grada i učenja o njegovoj povijesti – korištenjem sve popularnijih tehnologija poput proširene i virtualne stvarnosti. O projektu Zagreb Time Travel razgovarali smo s Katom Barišić, koja je sa svojim timom i osmislila ovu atraktivnu tru razgledavanja Zagreba:

Molim vas opišite nam što je to Zagreb Time Travel i kako ste došli na ideju za vašu aplikaciju koja je specifična i drugačija u odnosu na ostalu turističku ponudu:

Zagreb Time Travel prva je virtualna turistička tura Zagrebom koja najbolju ponudu i atrakcije grada prezentira turistima kao putovanje kroz vrijeme uz primjenu suvremenih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR). Posjetitelji će tijekom ture svjedočiti isprepletanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje vremeplov i omogućuje turistu da putem "digitalnog prozora" zaviri u prošlost i vidi inače nevidljive urbane legende i povijesne događaje.

Ovu inovativnu turu Zagrebom osmislila je Kata Barišić sa svojim timom. Iza nas je 8 godina iskustva s web shopom Poklonime.hr, koji je prvi hrvatski webshop za prodaju iskustvenih i personaliziranih poklona za sve prigode. Kroz njega omogućujemo ljudima kreiranje predivnih uspomena i doživljaja koje neće tako skoro zaboraviti. Upravo razmišljajući o tome, osmislile smo turističku turu koja će spojiti moderne tehnologije i hrvatsku povijest i baštinu u novi inovativni turistički proizvod jer smo uvidjeli kako moderni turisti traže nešto novo - doživljaj destinacije na drugačiji način. Žele ne samo vidjeti destinaciju, nego aktivno sudjelovati u njenoj svakodnevici. Kreativne turističke ture ostavljaju snažniji dojam, lakše se uči o lokaciji na kojoj se nalazi, a na kraju svega - povećava se želja za duljim boravkom u mjestu, pa samim time i potrošnja u gradu.

Možete li nam ukratko opisati kako izgleda "put" od jedne takve ideje pa do realizacije – koliko je potrebno vremena i truda i na kakve ste sve prepreke nailazili u razvoju aplikacije?

Projekt je nastao je u sklopu Tehnološkog parka na Velesajmu i na njemu radimo skoro godinu dana. Tamo smo kao pobjednik prošlogodišnjeg Startup Factoryja Zagreb, uz financijsku potporu, dobili i edukaciju te mentorstvo i potporu Grada Zagreba, a moramo se pohvaliti i kako smo ovogodišnji pobjednici na natječaju Moj Zaba Start u kategoriji Poduzetništvo. Na istome smo natjecanju istovremeno dobili i nagradu javnosti, koja nam je posebno draga. Projekt smo prijavili i na natječaj Turističke zajednice Zagreba i nadamo se da će ga i oni podržati u 2018. Ove nagrade i poticaji puno su nam pomogli u razvoju projekata i dali poticaj da ne posustanemo kad je bilo teško.

Svaku fazu projekta smo testirali na korisnicima, prolazili svaku ideju po nekoliko puta, prošli sve postojeće turističke ture u gradu kako bismo se razlikovali od konkurencije, razrađivali aplikaciju u suradnji s vodičima, povjesničarima, dizajnerima, programerima i turističkima agencijama. Naravno, bilo je tu mnogo neprospavanih noći provedenih u istraživanju, učenja o novim stvarima i tehnologija, dug je put od cilija, ali i zabavan…puno smo naučili o gradu, start up projektima, ali i o sebi.

Navedite neke od povijesnih lokacija i osoba koje se pojavljuju u vašoj aplikaciji i kako ste se odlučili za njih?

Kroz aplikaciju se putem igre prolazi četrnaest urbanih atrakcija, od Manduševca, Dolca, Krvavog mosta, Kamenitih vrata, Trga Sv. sve do Matoša i Uspinjače gdje za kraj dobijete besplatnu vožnju… Zanimljivo je kako su vodiči poznate žene iz zagrebačke prošlosti: Manda, vještica Barica Cindek, književnica Marija Jurić Zagorka, kumica Barica, nezaobilazna Crna Kraljica, čuvarica ključeva grada Dora Krupićeva i mnoge druge…

Zaključili smo kako Zagreb ima mnoštvo važnih ženskih ličnosti: od onih naoko običnih, poput kumice na placu, preko zloglasnih vještica, znanstvenica čak i vlasnica bordela i željeli smo dati žensku perspektivu grada koje smo kroz našu aplikaciju oživjeli.

Jeste li imali pomoć od stručnjaka iz drugih područja, npr. povijest i slično?

Sav sadržaj je povijesno utemeljen, a trudili smo se da bude zanimljiv modernom putniku, interaktivan i edukativan. Kroz aplikaciju ne samo da se otkriva Zagreb, nego se mnogo nauči o povijesti, a sve to kroz igru i zabavu. U razvoju je sudjelovala cijela naša obitelj, brojni turistički vodiči, povjesničari, mentori, programeri, dizajneri te predstavnici grada. Timski rad, ljubav i predanost na ovom su se projektu pokazali presudnima.

Kada očekujete lansiranje aplikacije? Na koji način namjeravate reklamirati aplikaciju i približiti je sve većem broju turista?

U finalnoj smo fazi testiranja jer ne želimo ništa prepustiti slučaju. Aplikaciju svakodnevno testiramo na stranim i domaćim korisnicima, poboljšavamo i finiširamo te je planiramo lansirati čim bude spremna za tržište početkom 2018 godine.

Zagreb Time Travel namjeravamo reklamirati putem kanala turističke zajednice, preko društvenih mreža i medija, putem kostimiziranih unaprjeđivača prodaje u strogom centru, u hostelima, hotelima, Tripadvisora.. te putem samih zadovoljnih korisnika budući na aplikaciji imamo mogućnost dijeljenja super kreativnih fotografija te na taj način sami turisti postaju promotori našeg divnog grada. Kad aplikacija bude potpuno spremna, u strogome centru u Radićevoj ulici će se moći unajmiti tablet i krenuti na putovanje u Zagrebačku prošlost.

Kakve dodatne karakteristike donosi aplikacija?

Tablet postaje ‘Vremeplov’ – prozor u prošlost grada! Sve doživljaje, likove i povijesne događaje oživljavamo uz pomoć suvremenih tehnologija proširene i virtualne stvarnosti. Igrači skupljaju bodove rješavajući povijesne pitalice i zanimljive zagonetke učeći pritom o gradu putem igre i suočavajući se sa zabavnim izazovima uz interakciju s lokalnim stanovništvom. Moći će snimiti i atraktivne fotografije s povijesnim likovima i jedinstvenim zagrebačkim pozadinama koje mogu dijeliti na svojim društvenim mrežama i tako postati ambasadori Zagreba.

Kakvi su planovi za budućnost – hoćete li ZG aplikaciju proširiti novim sadržajima? Također, namjeravate li razvijati slične aplikacije za druge hrvatske ili svjetske gradove i imate li već neke gradove u planu?

Iduća faza su nove ture i novi gradovi. U sklopu aplikacije nudimo turistima i popuste i preporuke za muzeje, hostele, ugostiteljske objekte i tako pomažemo poslovnim subjektima da promoviraju svoju djelatnost. Samo zajedničkim radom projekti mogu uspjeti, posebice danas kad digitalno tržište napreduje iz minute u minutu. Sljedeći gradovi koje imamo u planu i za koje smo u predgovorima su Varaždin, Ljubljana, Mostar i Beč, a krajnji cilj nam je jasno – svjetska dominacija.

Ovo vam nije prvo startup natjecanje - kakva su vam iskustva s ranijih natjecanja?

Odlična su nam iskustva, osim Zagreb Connecta za sada imamo gotovo stopostotni učinak. Dosad smo prijavili projekt samo na dva natječaja i na oba osvojili prve nadgrade. Pobjednici smo prošlogodišnjeg Startup Factoryja Zagreb te dvostruki pobjednici ovogodišnjeg natječaja Moj Zaba Start – u kategoriji Poduzetništvo i nagrada javnosti. Iduće se godine planiramo prijaviti na još više turističkih natječaja i sigurni smo da uspjeh neće izostati.