Zapanjujuća slika "složenog srca" Mliječne staze koja je očarala astronome: "Nikad se ne umorim od gledanja te slike"

Slika samog središta Mliječne staze koju su astronomi objavili ne oduzima dah samo njima. Jednostavno je nejverojatna.

Branimir Vorša | 02.02.2022. / 15:06

Nova slika galaktičkog središta Mliječne staze napravljena teleskopom MeerKAT otkriva složeno srce naše galaksije, a astronomi kažu da sada imaju najbolji uvid u populaciju tajanstvenih 'radijskih filamenata' koji se nigdje drugdje ne mogu naći.

Nove slike središta naše galaksije objavio je Južnoafrički radioastronomski opservatorij, a prva od njih, u crno-bijelo-crvenim nijansama temelji se na mozaiku od 20 zasebnih promatranja, za koje je bilo potrebno ukupno 200 sati vremena prikupljanja podataka teleskopa MeerKAT.

Slika nije dostupna Astronomi otkrili jeziv objekt u Mliječnoj stazi: "To jednostavno ne bi trebalo biti moguće. Zabrinula sam se da su možda izvanzemaljci"

Superosjetljivi radio teleskop sastoji se od 64 antene raspoređene u promjeru od osam kilometara u južnoafričkoj pustinji. Omogućio je čovječanstvu da pogleda u središte Mliječne staze, koja je, unatoč relativnoj blizini na udaljenosti od "samo" oko 25.000 svjetlosnih godina, zaklonjena prašinom i plinom kroz koji je teško na drugačiji način prodrijeti.

Slikom dominira emisija iz galaktičkog središta "super mjehurića", kroz koju prolaze mnoge paralelne magnetizirane niti koje emitiraju radio valove, koje astronomi nazivaju filamentima.

Znanstvenici su jednu od tih niti s ljubavlju nazvali "Miš", dok su drugu nazvali "Zmija". Supermasivna crna rupa Strijelac A može se vidjeti kao najsvjetlija točka na slici, u samom njezinom središtu.

Jasnoća i dubina slike daju joj značajan znanstveni potencijal, kažu astronomi.

Duge i do 100 svjetlosnih godina, te jedinstvene strukture prkosile su dosad konačnom objašnjenju svog podrijetla, još od vremena od otkrića prije više od 35 godina. MeerKAT je otkrio mnogo više takvih filamenata nego što je ranije bilo poznato, a novo objavljivanje podataka omogućit će astronomima da proučavaju ove objekte kao populaciju po prvi put, stoji u izvješću o istraživanju.

Slika nije dostupna Kakva nesreća! Osvojio putovanje života - u svemir, ali morao je odustati zbog prevelike težine

Astronomi priznaju vlastitu fascinaciju tim otkrićima, a glavni znanstvenik SARAO-a dr. Fernando Camilo rekao je da najbolji teleskopi proširuju naše horizonte na neočekivane načine. Glavni autor studije, dr. Ian Heywood, priznao je da se nikad ne umori od gledanja te nevjerojatne slike.

Izvor: RT