Zapostavljaju li roditelji djecu zbog opsjednutosti telefonima?

Jedan od problema je što ćete 'brojne roditelje češće vidjeti na telefonima nego u razgovoru s djecom'

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 10.05.2016. / 08:31 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Posljednje istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji o djeci koja tek kreću u školu (odnosi se na djecu koja imaju 4 i 5 godina) pokazalo je neke zabrinjavajuće rezultate te se pokazalo da sve više djece ima problema u govoru i komunikaciji. Skoro trećina djece tako nije spremna za školu i nisu dovoljno socijalizirana, a na The Telegraphu napominju kako veliki broj učitelja za ovakvu situaciju optužuje roditelje i njihovu opsjednutost pametnim telefonima.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

'Interakcija roditelja s djecom danas je ograničena. Dijete od četiri godine zna kako otključati ekran na pametnom telefonu, ali ne zna ništa o konverzaciji', komentirao je jedan učitelj rezultate ovog istraživanja koje je pokazalo kako je veliki broj zaposlenika u školama zabrinut zbog nedostatka socijalizacije djece koja upisuju školu. Ovaj je učitelj za Telegraph dodao: 'Mislim da je problem u izazovnim obiteljskim uvjetima, kao i porastu pametnih telefona i druge mobilne tehnologije, odnosno brojne roditelje češće ćete vidjeti na telefonima nego u razgovoru s djecom'. Također, u odnosu na prijašnje godine, u posljednje je vrijeme primjetno kako je sposobnost djece za pisanjem, čitanjem i računanjem slabija, što je dodatno opterećenje učiteljima koji su ionako preopterećeni.

Gareth Jenkins iz organizacije Save The Children kaže kako je ovo istraživanje još jedan dokaz kako djeca u ranoj dobi 'ne dobivaju podršku kakvu bi trebala' i napominje kako su njihova istraživanja provedena proteklih godina pokazala da zaostajanje djece u ranim godinama utječe na njihov daljnji uspjeh u obrazovanju i životu. Roditelji i djeca trebali bi više komunicirati, a manje vremena provoditi s mobilnim uređajima te na The Telegraphu podsjećaju na savjet jednog dječjeg psihijatra koji je rekao kako bi se tijekom zajedničkih obroka trebalo primjenjivati pravilo 'pričaj, nemoj tipkati', odnosno svi za stolom bi trebali pričati i družiti se dok jedu, a ne gledati u ekrane telefona i tableta.

Što vi mislite o rezultatima ovog istraživanja, jesu li neki roditelji zaista toliko opsjednuti telefonima da su zapostavili vlastitu djecu ili je ovdje ipak riječ o pretjerivanju? 

Vezane vijesti