Zašto sam prestao slušati radio — “ubojicu tišine”?

Radio, medij na kojem su odrastale generacije ljudi, medij koji je promijenio život i stvorio pregršt novih kultura danas je samo “ubojica tišine”.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 23.02.2015. / 09:17

Zašto sam prestao slušati radio — “ubojicu tišine”?

Radio, medij na kojem su odrastale generacije ljudi, medij koji je promijenio život i stvorio pregršt novih kultura danas je samo “ubojica tišine”.

Oduvijek sam volio glazbu. Od malih nogu uvijek sam tipkao po sintisajzerima i vrtio kotač za promjenu frekvencija na radiju kakvog danas rijetko tko poznaje. Išao sam spavati uz glazbu i ujutro sam se budio uz glazbu, a i sam se desetak godina bavio istom, zabavljajući ljude klubovima po Hrvatskoj i šire. Isto tako dio svoje poslovne karijere proveo sam na lokalnom radiju kao tehničar gdje sam uvidio ogromne nedostatke nekad najpopularnijeg medija.

Ako malo razmislimo, za što nam služi danas radio? Za informiranje? Da, ali sve manje, pobogu, imamo internet i mobilne uređaje. Čitamo vijesti kad želimo, gdje želimo, koliko želimo i kakve želimo. Slušanje glazbe? Da, no isto tako sve manje, ponovo, imamo internet i servise poput iTunesa, Spotifya, Deezera. Slušamo glazbu kakvu želimo, kad želimo, koliko želimo i ono najvažnije uz minimalne reklame, pritom mislim na 15s nekog oglasa na svakih desetak pjesmi.

Dakle, čemu onda služi danas radio? Kao što sam ranije rekao, “ubojica tišine”. U shopping centrima glazba svira jer je ugodnije, a sve više trgovina uvodi posebno izrađene playliste kako bi se kupci osjećali ugodnije. Nitko ne želi slušati trkeljanje dosadnih radijskih voditelja i plaćenih reklama kada kupujete nešto za sebe, zar ne? Dakle radio se sveo na “tek toliko da nešto svira”. 

Zadnjih pet - šest godina čvrstog sam stava da radio kakav danas poznajemo ne može opstati, pogotovo ne pokraj sve moćnijih glazbenih servisa, ručno uređivanih playlista i sve manje reklama. Platit ćete 30-ak kuna i slušat ćete štogod želite, kada želite i koliko želite bez da vas ometaju reklame. Imat ćete najnovije hitove dostupne u dvije sekunde, o kojima ćete moći pročitati kratke informacije, bez da vas o tome “uče” stručni radijski voditelji koji isto tako čitaju iste informacije s papira.

Vjerujem da je jedno od najčešćih mjesta gdje slušate radio vaš automobil, a s obzirom da oni postaju sve “pametniji”, činjenica jest da se ti servisi po defaultu ugrađuju u automobile, tako da je i ovdje radio pod velikim pritiskom.

Radio neće izumrijeti, barem ne još tako brzo, no kako bi opstao morat će promijeniti svoj oblik, jer najveća konkurencija radijima danas su upravo ti vrlo jeftini servisi koji vam pružaju da zapravo slušate glazbu.

Foto Flickr

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti