Realno, cijela priča stala je u jednu rečenicu, jedan naslov koji sasvim ispravno glasi “Google predstavio nove uređaje kojima konkurira Appleu”. Na stranu tehničke specifikacije i performanse novih Googleovih pametnih telefona, Google Pixel 2 i Pixel 2 XL, kao i svih ostalih uređaja koji su jučer predstavljeni, tim se dijelom nećemo baviti. Jer, jasno je ili bi barem svima trebalo biti jasno da je riječ o odličnim uređajima vrhunskih performansi i mogućnosti, koji će svakom korisniku ponuditi savršeno iskustvo korištenja.
Ono što je, čini nam se, pomalo problematično i u konačnoj računici loše za krajnje korisnike jest “trčanje Appleovim stopama” koje je prezentirao Google. Prvo, očigledno su oni koji dugo i postojano tvrde kako je vrijeme ekstremnih inovacija u svijetu pametnih telefona iza nas sasvim u pravu. Niti Apple prije mjesec dana, niti Google sada, a niti bilo koji drugi proizvođač nisu ponudili jednu jedinu opciju koja bi nas istinski oduševila i ostavila bez daha. Koliko god se svi trudili u eter gurnuti priču kako je baš to the next big thing, stvarnost je drugačija.
Sve se svodi na samopromociju, što je sasvim normalno i u redu, ali pretjerivanje u tome zna ići na živce, jer rečenice “mi smo u ovome najbolji, baš najbolji, bez ovoga ne možete živjeti” iritantne su, bez obzira dolaze li iz Applea ili Googlea. Je li Google odlučio biti novi Apple, u svjetlu promocije svojih pametnih telefona? Čini nam se. Je li to dobro? Čini nam se da nije. Da se razumijemo, Appleov iPhone i sve njegove izvedenice odlični su uređaji, baš kao i nova generacija Pixela, ali koncept “ovo će biti skupo, a ovo još skuplje” nikako nam se ne sviđa…
Apple je godinama, desetljećima, gurao u prvi plan svoju “ekskluzivu”, jer iPhone ionako nikada nije bio uređaj za široke narodne mase, iako su ga široke narodne mase uvijek željele imati. Sada je, izgleda, Google krenuo utabanim stazama, jer su novi Pixelovi uređaji sve samo ne dostupni i cjenovno prihvatljivi svima. To je, naravno, u redu, ali svejedno nam se čini da nas bespotrebno “deru” i Apple i Google koji otvoreno koketira s “ekskluzivnim pristupom” i od toga nikako ne misli odustati. Legitimno je, ali je, ponavljamo, iz naše perspektive, iritantno…
Danas, uostalom, Googleove slušalice, baš kao i one s potpisom Applea imaju cijenu kakvu bi, realno, trebao imati pristojan smartphone. Istina, oni koji će reći da ima vrlo dobrih uređaja u rangu 150 do 200 američkih dolara u pravu su, no pitanje je jesmo li mi kao konzumenti dovoljno samosvjesni da takve uređaje prihvatimo. Tu dolazimo do drugog dijela priče, koja amnestira Google, Apple i ostale, a u prvi plan gura nas, korisnike, koji i dalje, u većini, tvrdoglavo i glupo ne želimo prihvatiti činjenicu da nas – deru!
Prodaju nam odlične, stvarno odlične uređaje po ekstremno visokim cijenama, jer je to, eto, ekskluzivan uređaj, iako zapravo nije. Zvuči paradoksalno, vjerojatno jesmo toga svjesni, ali se ne možemo oteti zovu nametnute veličine i želimo imati novi iPhone ili novi Pixel, jer je to “savršen uređaj za modena vremena”. Pritom se uglavnom svađamo, svrstavajući se u tabore pro et contra i žestoko braneći “naš brend” jer je on “prvi i najbolji”. Na takva smo pravila pristali, takva smo pravila, zapravo, sami koncipirali i sada, bojimo se, više nema natrag.
Možda nikada neće priznati, ali mnogi bi htjeli biti Apple, ne zato što je Apple nužno najbolje, nego zato što Apple vrlo dobro zna prodati svoju stvar. Skupo prodati. Da ne bi nitko krivo shvatio, nije za ovo kriv Apple, nije ni Google, krivi smo sami, ali to do sada još uvijek nismo shvatili. A bojimo se da ni nećemo. Možda nas netko iduće godine iznenadi savitljivim smartphoneom, kakvim hologramskim čudesima ili tko zna kakvim konceptom, iako čisto sumnjamo. A ako se i dogodi, bojimo se pomisliti kolika će biti cijena…