Ono što je za neke ili većinu kompanija velika kriza u kojoj je jedino važno spasiti živu glavu i preživjeti ovo razdoblje za koje nitko ne zna koliko dugo će trajati i kakve će biti konačne posljedice, za druge je velika prilika koja otvara mogućnost zauzimanja bolje pozicije za budućnost. Kriza s koronavirusom donijela je probleme brojnim kompanijama, a u velikoj su opasnosti i brojni startupovi. Kako više nemaju pristup financijama kao i prije krize, ne samo da nekim startupovima pada vrijednost već dio njih bez pomoći država i posebnih fondova ne može preživjeti veliki gospodarski pad.

Apple je, čini se, prepoznao priliku kakva leži u toj situaciji te da bi sada osnivači startupova, pod utjecajem krize i neizvjesnosti, mogli biti mekši u pregovorima o akvizicijama. Naravno, i bez takvih koronapopusta, Cookova kompanija ima dovoljno novca da bez problema preuzme brojne startupove, no od kada se kriza rasplamsala, samo u posljednjih tjedan dana kupili su (ili dovršavaju uvjete oko kupovine) tri kompanije.

Prvo su prošli tjedan preuzeli popularnu aplikaciju za vremensku prognozu DarkSky. Prema mnogima, naglašavaju na stranici Inc, to je jedna od najboljih aplikacija za vremensku prognozu, a odmah nakon akvizicije, povukli su DarkSky iz trgovine aplikacija za Android Google Play. Nakon toga, kupili su i Voysis, startup koji razvija umjetnu inteligenciju za poboljšanje performansi digitalnih asistenata u aplikacijama za kupovinu. Iako Appleovi planovi nisu poznati, nije teško pretpostaviti da će njihovu tehnologiju iskoristiti za poboljšanje svoje glasovne asistentice Siri.

Treća kompanija, čija akvizicija još nije potvrđena, jest NextVR. Njihovo rješenje koristi se za prijenose događaja uživo u virtualnoj stvarnosti, a među inim, jedan je od korisnika te tehnologije i NBA liga. Prema nekim analitičarima, potpis na ugovor o preuzimanju samo što nije potpisan te bi akvizicija trebala biti teška oko 100 milijuna dolara.

Što se budućnosti tiče, ne bi se trebali čuditi ako Apple nastavi s akvizicijama i kupovinom kompanija koje bi, dakle mogle biti popustljivije pri dogovoru o prodaji nego u vrijeme prije nego što je nastupila velika kriza.