Iako robotaksiji Wayma i Cruisea koji već neko vrijeme prevoze putnike u nekoliko američkih gradova nisu sudjelovali u prometnim nesrećama s teže ozlijeđenim i poginulim osobama, to ne znači da nije bilo problema te da ta vozila u nekim slučajevima nisu izazvala kaos na cestama. Već smo pisali o Cruiseovim automobilima koji su se zaustavljali nasred ceste, pa su vozači drugih vozila ponekad morali koristiti nagle i opasne manevre da ih zaobiđu.
Zahvaljujući novom medijskom izvještaju objavljenom ovog tjedna, saznali smo još neke od neugodnih situacija nastalih zbog autonomnih taksija. U ovim je vozilima omogućena komunikacija između putnika i ekipe iz Cruisea, a u tri navrata na pozive operatera kompanije koja upravlja robotaksijima putnici nisu reagirali. Kako u taksiju nema vozača, operateri nisu znali o čemu je riječ, odnosno imaju li putnici zdravstvenih problema, pa su automatski pozvali 911.
Hitna pomoć požurila je na mjesto događaja, no prilično su se iznenadili, odnosno šokirali onim što su vidjeli. Naime, putnici u automobilima bili su potpuno zdravi, ali su - zaspali. Hitne službe nikako nisu bile oduševljene takvom situacijom jer su potrošile vrijeme na nepotreban izlazak na teren kako bi, umjesto spašavanja, ljude probudili.
Također, zabilježena su i dva incidenta u kojima su Cruiseovi autonomni taksiji usporili vatrogasne intervencije. Još prošle godine tijekom jedne takve intervencije vatrogascima je problem zadalo autonomno vozilo koje im je pregazilo vatrogasno crijevo. Slična situacija zabilježena je nedavno, a vatrogasci su na kraju morali razbiti prozor na autonomnom taksiju kako bi ga zaustavili i spriječili da prijeđe preko crijeva tijekom aktivne intervencije.
Vlasti San Francisca upozoravaju kako se zbog takvih situacija gubi vrijeme i nepotrebno troše resursi pa su od savezne države Kalifornije zatražili usporavanje procesa prilagodbe autonomnih automobila na javnim cestama. Također, tijela zadužena za nadzor prijevoza u San Franciscu i Los Angelesu zatražila su od kompanija poput Cruisea više podataka o samim vožnjama, prije nego što im daju dozvolu za širenje operacija.
Izvor: TechSpot