Autonomni automobili koje pokreće umjetna inteligencija, čini se, sličniji su ljudskim vozačima no što bismo možda mislili. A da još treba prilično poraditi na njihovom "ponašanju" na cesti možda najbolje govori primjer iz SAD-a.
Kad je nedavno kamion vatrogasaca iz San Francisca krenuo na intervenciju, naišli su na neobičnu prepreku. Na njihovoj strani ceste bio je parkiran kamion za odvoz otpada koji je blokirao obje trake. Kako bi zaobišao kamion, vozač vatrogasnog kamiona prebacio se u traku za suprotni smjer. No, tamo ga je blokirao autonomni automobil tvrtke Cruise. I dok bi čovjek, kad ugleda veliki vatrogasni kamion koji trubi i ima upaljena sva svjetla te ide u njegovom smjeru, vjerojatno krenuo unatrag automobilom i maknuo se u stranu, Cruiseov automobil ostao je u svojoj traci. Vatrogasci su na kraju uspjeli proći tek nakon što je vozač kamiona za odvoz otpada vidio što se događa i pomaknuo ga.
Vatrogasci su, s pravom, bili bijesni i podnijeli su žalbu kalifornijskom Uredu za javne usluge. Napisali su da je zbog autonomnog automobila koji je blokirao njihov prolaz, došlo do kašnjenja na intervenciju što je pak rezultiralo većom štetom i ozljedama. Izrazili su svoju zabrinutost zbog sve većeg broja autonomnih automobila na cestama, koji se zaustavljaju nasred ulice, a što bi u konačnici moglo usporiti njihov put na intervenciju.
Iz Cruisea su potvrdili da je do incidenta došlo, ali i da je autonomni automobil točno prepoznao vatrogasni kamion i kontaktirao centralu kako bi upravljanje preuzeo dežurni operater. Prema njihovoj izjavi, vatrogasni se kamion kretao još 25 sekundi nakon prvog susreta s autonomnim automobilom. Iako ističu da su svjesni povremenih poteškoća, dodaju kako rade zajedno s gradom i vatrogascima, ne bi li takve poteškoće otklonili na vrijeme.
No, podaci Ureda za javne usluge pokazuju da ovo nije bio ni prvi ni jedini incident koji je uključivao autonomni automobil. U jednom slučaju automobil je ušao u zonu radova i blokirao promet na nekoliko minuta, dok je u drugom slučaju policija zaustavila vozilo jer se kretalo po noći bez uključenih svjetala.
Stručnjaci ističu kako će do takvih incidenata dolaziti i ubuduće, jer oni koji programiraju autonomna vozila, ne mogu uvijek predvidjeti baš sve situacije u kojima bi se vozilo moglo naći. Upravo zato tvrtke poput Curisea imaju središnji operativni centar koji nadzire što se događa s vozilima i u kojem sjede ljudi koji mogu preuzeti kontrolu nad vozilom, ako dođe do bilo kakvih poteškoća.
Ideja da gradovima voze u potpunosti autonomna vozila zvuči dobro, no činjenica je da će dok god na cesti budu vozila kojima upravljaju ljudi, dolaziti do nepredviđenih situacija.
S obzirom na to da su General Motors i Cruise već sad uložili puste milijarde dolara u razvoj električnih i autonomnih vozila, a do 2025. godine planiraju uložiti još dodatnih 35 milijardi, jasno je da im je u interesu da ti automobili funkcioniraju, što je moguće bolje. Hoće li i kad uspjeti napraviti pravi autonomni automobil koji se može "snaći" u svim situacijama, tek ćemo vidjeti.
Izvor: Wired