Studija američkog Sveučilišta Stanford otkrila je nedostatke u standardnim metodama koje se koriste za ispitivanje dometa i degradacije baterija električnih vozila (EV). Objavljeno u časopisu Nature, istraživanje naglašava kako uvjeti vožnje u stvarnom svijetu značajno utječu na životni vijek baterije u usporedbi s trenutnim protokolima testiranja.

tri vijesti o kojima se priča Vedran Bilas, FER 4. susret nastavnika iz STEM područja Dekan FER-a nastavnicima STEM predmeta: "Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom" Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju

Nismo testirali EV baterije na pravi način, istaknula je Simona Onori, izvanredna profesorica i koautorica navedene studije, u Stanford Reportu. Tradicionalni testovi ocjenjuju baterije podvrgavajući ih kontinuiranim ciklusima punjenja i pražnjenja, slično testiranju motora s unutarnjim izgaranjem. Agencija za zaštitu okoliša (EPA) primjenjuje slične metode, uključujući statičke testove vožnje i osnovne formule za faktore kao što su temperatura, klima uređaj i navike vožnje. Studija tvrdi da taj pristup zapravo daje pogrešne rezultate.

Primjer dijamantne baterije Znanstvenici napravili bateriju koju nije potrebno puniti tisućama godina

Prava vožnja s čestim ubrzavanjem, kočenje koje malo puni baterije, zaustavljanje kako bi svratili u trgovinu i puštanje baterija da se odmaraju satima, pomaže da baterije traju dulje nego što smo mislili na temelju industrijskih standardnih laboratorijskih testova, objašnjava Onori.

Ta varijabla, odsutna u laboratorijskim uvjetima, produljuje trajanje baterije električnih vozila do 38 posto. U smislu kilometraže, to znači podcijenjeni životni vijek do 315.000 kilometara, što je ekvivalentno 14 dodatnih godina na temelju prosječne godišnje upotrebe za električna vozila.

Osim toga, studija je otkrila da stani-kreni vožnja smanjuje degradaciju balansirajući dva faktora starenja: cikluse punjenja-pražnjenja i vrijeme. Dok ciklusi punjenja dominiraju trošenjem baterije u komercijalnim električnim vozilima s velikom upotrebom, istraživači su identificirali vrijeme kao primarni faktor starenja za vozila u vlasništvu potrošača.

Salvatore Marco Giampaolo, Alberto Giuseppe Catalano i Fabio Franchini Znanstvenici s Ruđera otkrili zašto su kvantne baterije - "frustrirane"

Za potrošače koji koriste svoja električna vozila da dođu na posao, pokupe svoju djecu, odu u trgovinu, ali ih uglavnom ne koriste ili čak ne pune, vrijeme postaje glavni uzrok starenja u odnosu na cikluse punjenja, rekao je Alexis Geslin, glavni autor studije i doktorant na Stanfordu.

Izvor: The Drive