Znanstvenici otkrili tajanstvene signale iz svemira koji se stalno ponavljaju

Tajanstveni signali koji su pristigli s udaljenosti od pola milijarde svjetlosnih godina ponavljaju se u pravilnim razmacima.

Martina Čizmić | 12.02.2020. / 13:15

Pogled u svemir sa Zemlje (Ilustracija: Getty9

Jesmo li sami u svemiru? Na to pitanje znanstvenici već godinama pokušavaju pronaći odgovor. I iako tvrde da je statistički nemoguće da smo u potpunosti sami te kako je samo pitanje vremena kad ćemo pronaći druge oblike života, dosad se to nije dogodilo.

No čini se kako su znanstvenici napravili korak bliže ispunjenju tog cilja.

Tijekom godina istraživanja svemira znanstvenici su primijetili tajanstvene radiosignale koji su dolazili iz dubokog svemira. Povremeno su se ti signali i ponavljali.

No tajanstveni signali koji su pristigli s udaljenosti od pola milijarde svjetlosnih godina ponavljaju se u pravilnim razmacima.

U periodu od 16. rujna 2018. do 30. listopada 2019. znanstvenici koji rade na kanadskom eksperimentu mapiranja vodikova intenziteta i otkrivanju radijskih valova iz svemira, otkrili su uzorak u signalima koji se pojavljuju svakih 16,35 dana. Tijekom četiri dana svakog sata zabilježili bi nekoliko signala, nakon čega bi sve utihnulo na 12 dana.

Istraživači sad nastoje otkriti točnu ishodišnu točku tih signala ne bi li otkrili i što ih proizvodi. Zasad su pratili nekoliko signala koji su imali različita ishodišta, što je produbilo tajanstvenost.

U istraživanju koje tek trebaju objaviti zapisali su nekoliko potencijalnih uzroka za tajanstvene signale - od orbitalnog kretanja zvijezde ili svemirskog tijela, do neutronske zvijezde (najmanje zvijezde u svemiru koja je ostatak supernove).

U planu im je nastaviti istraživati i druge tajanstvene signale kako bi otkrili ponavljaju li se i oni u pravilnim razmacima ili je to odlika samo ovog signala. I, u konačnici, što ga uzrokuje.