Zovu ga "Robin Hoodom za knjige", a on svojom interaktivnom aplikacijom samo želi djecu potaknuti da čitaju

„Tales of Mello“ nedavno je osvojio prvo mjesto u konkurenciji od 2000 startupa u organizaciji Bayern Media Laba, nakon čega su Burića njemački mediji nazvali „Robin Hoodom za knjige“.

Martina Čizmić | 26.06.2024. / 15:39

U vrijeme kad su djeca okružena ekranima na svakom koraku, a koncentracija im je izuzetno loša, postavlja se pitanje kako ih potaknuti da više čitaju i tako grade koncentraciju? Odgovor na to pitanje dala je nova domaća mobilna aplikacija nazvana „Tales of Mello“.

Kako je na predstavljanju aplikacije u Zagrebu istaknuo njen idejni začetnik, Vukovarac Nevio Burić, nakon uspješne karijere u tvrtkama iz Silicijske doline, čitajući klasične bajke prije spavanja svojoj djeci (11, 6 i 1 godina), došao je na ideju razvijanja aplikacije. Tvrtku Daidream je osnovao u rodnom gradu s developerima Dominikom Kajbom i Zvonimirom Kišurekom, a u osnivačkom timu pridružili su im se i Jan de Jong, nizozemsko-hrvatski poduzetnik, inicijator vize za digitalne nomade, otac četvero djece koji je prepoznao aplikaciju još u fazi ideje te kao glavni dizajner Nijemac Johann Schrer koji je u karijeri radio za najveće automobilske brendove kao što su BMW i Audi.

Čitanje knjige, ilustracija Želite ojačati svoje kognitivne vještine? Znanstvenici savjetuju da napravite ovo

Aplikacija je nastala kao roditeljski odgovor na pitanje može li vrijeme koje djeca danas provode pred zaslonima biti sigurno za njihov razvoj, korisno i edukativno. Započeo sam ovaj projekt s inspiracijom i motivacijom da učinim nešto dobro za svoju djecu. Tehnologija je danas sastavni dio života svih nas, a mladim generacijama od najranije dobi. Naš cilj nije poticati djecu na korištenje mobitela, ali kada dođe vrijeme da djeca uđu u digitalni svijet, onda je Tales of Mello kvalitetna i korisna alternativa hiperstimulirajućim video i gaming sadržajima. Kada djecu već prođe faza čitanja tradicionalnih bajki, Tales of Mello može biti njihov siguran ulazak u digitalni svijet tako da roditelji ne moraju brinuti hoće li im to štetiti ili im se prezentirati nešto što nije adekvatno, rekao je Burić.

Istaknuo je kako Mello motivira djecu na istraživanje, uči ih o brojnim temama i potiče ih na kreativnost. Umjesto da su djeca pasivni konzumenti sadržaja, aplikacija ih potiče da se aktivno uključe u njegovo oblikovanje. Mello na poseban način djeci priča o svijetu prirode, ekologiji i održivom razvoju i drugim zanimljivim temama. Baš kao što Netflix pruža personalizirani sadržaj za gledanje, a Wikipedia omogućava pristup beskonačnom znanju, Mello nudi kombinaciju obrazovanja i zabave kroz kreiranje, čitanje i slušanje digitalnih bajki što je čini jedinstvenom na tržištu. U svojim originalnim sadržajima, uz priče kameleona Mella kojih svaki tjedan stiže preko 20 novih, „Mellova biblioteka“ uključuje i priče o Nikoli Tesli, Albertu Einsteinu...

„Tales of Mello“ nedavno je osvojio prvo mjesto u konkurenciji od 2000 startupa u organizaciji Bayern Media Laba, nakon čega su Burića njemački mediji nazvali „Robin Hoodom za knjige“.

Čitanje s djecom, ilustracija Odrasli često nisu svjesni koliko je važno čitati s djecom

Naša aplikacija omogućuje svakom djetetu, bez obzira na socioekonomski status ili geografsku lokaciju pristup visokokvalitetnom obrazovnom sadržaju čime demokratiziramo pristup znanju i podižemo svijest o važnim temama današnjice. Mello je mali digitalni prijatelj djece i njihov učitelj van učionice koji promiče ljubav prema čitanju, a roditeljima pruža podršku u odgoju te im omogućuje kvalitetno vrijeme s djecom kroz igru i učenje. Najzanimljivije od svega je što djeca mogu biti autori i članove svoje obitelji napraviti junacima potpuno personaliziranih priča, objašnjava.

Aplikaciju je prije službenog lanisranja testiralo preko stotinu obitelji iz Njemačke i Hrvatske. U razvoju aplikacije konzultirani su i stručnjaci iz područja pedagogije i odgoja, među ostalim Nijemice Felicitas Blumenthal i Rabea Wiese, a svoje mišljenje prilikom zagrebačke prezentacije dali su i hrvatski stručnjaci za odgoj i razvoj djece.

Moj stav je da vrijeme koja djeca provode na zaslonu treba imati limit. Također, prvi kontakt djece s ekranom treba maksimalno odgoditi i neopisivo je bitno znati što djeca rade dok su na mobitelu te je s te strane super što je ova aplikacija označena kao sigurna za djecu. Koliko god mogu, roditelji bi trebali biti pripovjedači bajki svojoj djeci, ali svakako je bolje da su djeca na ovakvoj edukativnoj aplikaciji nego na „pucačini“. Ovakvih aplikacija nam treba. Jasno je da kao generacija sve više idemo u smjeru ekrana i od toga ne treba bježati, no ono što ja stalno ističem je to da treba imati balans, rekao je Duško Ilijević, iskusan odgajatelj s dugogodišnjim iskustvom rada s djecom predškolske dobi koji naglašava važnost uravnoteženog pristupa tehnologiji u obrazovnom kontekstu

Aplikacija „Tales of Mello“ namijenjena je uzrastu nakon treće pa do 12. godine života, a za samostalno korištenje nakon četvrte godine. U prvoj fazi bit će dostupna na hrvatskom, njemačkom i engleskom jeziku, a do kraja godine bit će updateana s još nekoliko europskih jezika. U budućnosti je cilj omogućiti je dostupnom i na mandarinskom kineskom i hindi jeziku.

Mojih četvero djece su uzrasta od četiri do 11 godina i aplikaciju vidim kao priliku da se zajedno druže, da najstariji sin najmlađoj kćeri pokaže kako kreirati bajke, da je isprati u tom učenju i kreativnom procesu. Druga kćer, primjerice, nije najveći ljubitelj čitanja i mislim da je ovo idealan način da se zainteresira za čitanje. Sretna sam što je vrijeme moje djece većinom okupirano aktivnostima van kuće i van ekrana, ali kada budu koristili mobitel taj jedan kratki dio dana, onda je dobro da to bude korisno i maštovito kroz „Tales of Mello“ aplikaciju. Naravno, i nama roditeljima to olakšava i daje nam mali dio vremena za sebe i svoje obaveze, dok znamo da su nam djeca sigurna u digitalnom svijetu, rekla je influencerica Slavica de Jong, majka četvero djece.

Slika nije dostupna Teško vam je čitati na ekranu? Hrvatski startup ima genijalno rješenje koje pomaže svima

U partnerstvo s tvrtkom Daidream uključeni su i brojni drugi koji su prepoznali jedinstvenost ove ideje, među kojima i Impact Hero, organizacija posvećena stvaranju pozitivnog društvenog utjecaja kroz inovativne projekte i suradnje, dok je u ranoj fazi i suradnja s WWF Adria, regionalnim ogrankom najveće neprofitne svjetske organizacije za zaštitu okoliša.

Drago mi je da smo danas mogli biti tu i podržati ideje koje imaju izvrsni mladi ljudi koji stoje iza ove aplikacije. Naše kolege iz međunarodnog ureda su primjetile aplikaciju i dopala im se. Svidjelo im se kako se prezentiraju teme koje su važne WWF-u i tako smo zajedno počeli razmišljati kako možemo ponuditi svoje priče jer mi obilujemo sadržajem, ali nam treba njegova prezentacija na jednostavan i prijemčiv način. Kroz naredni period plasirat ćemo na aplikaciju naših 20 priča, a onda će ih ovi krasni ljudi prezentirati na inovativan način. Mi znanstvenici ponekad ne znamo prezentirati to na lijep način, nama trebaju storytelleri kao što je Daidream i „Tales of Mello“, rekla je Dunja Mazocco Drvar, direktorica zaštite okoliša u WWF Adria.

Sjedište tvrtke Daidream nalazi se u samom centru Vukovara, gdje je prošli tjedan u Vodotornju pred vukovarskom djecom i lokalnom zajednicom aplikacija prvi put i predstavljena, uz jako pozitivne reakcije školaraca i nastavnog osoblja osnovne škole.

Puno prije samog predstavljanja aplikacije, ostvareni su brojni poslovni kontakti i dogovorene suradnje, među ostalim i s najvećim europskim izdavačkim kućama čija će imena uskoro biti otkrivena.

Finalno, naš cilj nije da tiskane knjige izgube na svojoj draži i važnosti u odgoju i razvoju djeteta, nego da spojimo digitalni svijet sa dječjim svijetom mašte i bajki. Želja nam je da jedna top svjetska priča ima hrvatski potpis, da imamo zdravu ekspanziju i rast, da u Vukovaru zaposlimo još desetke mladih ljudi koji će se vidjeti u našem projektu i da kroz brand Mella ponudimo još mnogo korisnih, edukativnih i zabavnih dječjih proizvoda u budućnosti, zaključio je Burić.

„Tales of Mello“ aplikacija od 1. srpnja bit će dostupna za Android uređaje, a u narednom periodu bit će lansirana i verzija za iOS uređaje.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti