Priča o velikom interesu Marka Zuckerberga za Snapchatom dobro je poznata – šef Facebooka na vrijeme je prepoznao vrijednost ove mreže za slanje samouništavajućih poruka te je osnivaču kompanije Evanu Spiegelu prvo ponudio milijardu, a nakon toga čak tri milijarde dolara. Spiegelov je odgovor na obje ponude bio negativan te se ova odluka pokazala odličnim poslovnim potezom jer današnja tržišna vrijednost kompanije, svim problemima usprkos, iznosi oko 25 milijardi dolara. Ono što je zanimljivo, a saznali smo iz nove knjige o ovoj kompaniji ("How to Turn Down a Billion Dollars: The Snapchat Story") jest da je Mark Zuckerberg u biti spasio Snapchat i zahvaljujući upravo šefu Facebooka, ova je kompanija i mreža postala iznimno popularna, pogotovo među mladima kojima je Facebook dosadio, no zato sad sate i sate provode na Snapchatu.
Prije Zuckerbergove ponude većina je na ovaj servis gledala samo kao na mrežu za slanje seksualnih poruka i golih fotografija te ju niti korisnici niti brendovi nisu ozbiljno shvaćali. No kada je Zuckerberg ponudio milijardu, pa tri milijarde dolara, Speigelova je kompanija počela privlačiti pažnju javnosti, a kada je osnivač Snapchata i drugi put odbio šefa Fejsa, Zuckerberg je odlučio "uništiti" ovu mrežu i napraviti njezinu kopiju. Klon Snapchata nazvan je Poke, a iako se Zuckerberg nadao kako će njegova mreža uzeti korisnike Snapchatu, što bi mogao biti početak kraja te kompanije, za Evana Spiegela predstavljanje Pokea bio je "najveći božićni poklon koji su ikada dobili".
Snapchat je predstavljao internetsku revoluciju, no svi su samo razgovarali o sekstingu, napisao je Billy Gallagher u knjizi i dodao kako je predstavljanje Pokea promijenilo cijelu priču i stav prema samouništavajućim porukama. Umjesto dotadašnjeg razmišljanja kako su poruke koje nestaju namijenjene slanju samo poruka i fotografija povezanih sa seksom, nakon što je Facebook predstavio Poke, na ovaj se način komunikacije počelo pričati kao o sljedećoj velikoj stvari kada su društvene mreže u pitanju. Poke se na kraju pokazao kao totalni debakl te je ovo cijelo sve popularnije tržište s desecima milijunima korisnika pripalo samo Snapchatu.
Gallagher je u knjizi spomenuo kako je Facebooku trebalo neko vrijeme dok nisu shvatili Snapchat, način na koji radi i kojim je korisnicima namijenjen, zbog čega Poke nije uspio, no i na kraju su pak uspješno kopirali ovu mrežu, što možemo vidjeti na primjeru Instagram Storiesa.
Izvor: Recode