Države članice u petak su odlučile odgoditi konačnu odluku o uvođenju zabrane prodaje novih vozila s motorima na unutarnje izgaranje nakon 2035. godine, objavilo je švedsko predsjedništvo.

tri vijesti o kojima se priča Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Pretila žena sjedi pored vage, ilustracija Bitna je ravnoteža Otkriven novi igrač u gubitku tjelesne težine, no koliko nosi prednosti, toliko je i opasan

Konačnu odluku trebali su donijeti ministri za okoliš, koji se sastaju sljedeći tjedan, 7. ožujka, a sada su zamjenici šefova stalnih predstavništava država članica (Coreper I) odlučili odgoditi to za neki kasniji sastanak Vijeća, objavio je glasnogovornik švedskog predsjedanja Vijećem EU-a Daniel Holmberg, ne navodeći razloge za odgodu.

Pregovarači Vijeća EU-a, koje zastupa države članice i Europskog parlamenta, postigli su krajem listopada prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se otada više ne bi mogli prodavati novi automobili na benzin i dizel.

Nakon toga dogovor je sa svoje strane potvrdio Europski parlament na plenarnoj sjednici 14. veljače i preostala je još konačna odluka Vijeća da bi uredba stupila na snagu.

Kristijan Tićak - 2 Stručnjak o novoj odluci koja bi mogla znatno promijeniti sliku na prometnicama: "Čak i hibridi u toj cijeloj priči otpadaju"

Međutim, u posljednje vrijeme počeli su se čuti kritični glasovi, naročito u Njemačkoj i Italiji, dvije članice s vrlo jakim automobilskim industrijama, da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen.

Uz Italiju i Njemačku, rezerve prema ovoj uredbi imaju i Poljska i Bugarska. Ako bi Njemačka bila suzdržana, a Italija protiv, u Vijeću ne bilo dovoljno glasova za kvaliaficiranu većinu. Odluka u Vijeću može se donijeti ako za nju glasa najmanje 15 od 27 država članica, koje imaju najmanje 65 posto stanovništva EU-a.

Ni u Europskom parlamentu nije bilo uvjerljive većine. Za odluku je glasalo 340 zastupnika, 279 bilo je protiv, a 21 zastupnik bio je suzdržan. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.

Nakon glasanja u Europskom parlamentu priopćenjem se oglasio HDZ-ov zastupnik Karlo Ressler, koji je rekao da je klub HDZ-a u Europskom parlamentu glasao protiv odluke o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem od 2035.

Takva neodgovorna odluka neće pomoći zaštiti okoliša, a dovest će do gubitka tisuća radnih mjesta za europske industrije. Još gore, izvjesno je da će inzistiranje na prelasku isključivo na električne automobile uzrokovati i znatno poskupljenje novih vozila, rekao je Ressler.

Učinkovito rješenje za smanjenje emisija CO2 ne može biti zabrana pristupačnih motora već pronalazak novih tehnologija i inovacija koje ne ugrožavaju industriju i potrošače, kao što su alternativna goriva, dodao je Ressler.