Nakon više od godinu dana kao član Izvršnog odbora Hrvatske Udruge Digitalnih Izdavača (HUDI), Ivan Pleše, stručnjak digitalnih medija i digitalne tehnologije te glavni operativni direktor Indexa, izabran je za novog predsjednika HUDI-ja.
Odabir za predsjednika HUDI-ja iznimna je čast. Kao jedan od osnivača, sudjelujem u radu udruge od njenih početaka, od kad se intenzivno bavimo rješavanjem različitih izazova koje digitalni izdavači, agencije i ostali digitalni kreatori imaju na hrvatskom tržištu. Naš primarni cilj je pružanje dodatne vrijednosti svim članovima HUDI-ja i cijeloj digitalnoj industriji kroz unifikaciju, standardizaciju i transparentnost različitih metrika na tržištu, kroz razna istraživanja i analize tržišta uzimajući u obzir „igralište“ digitalnih izdavača i tehnoloških platforma i kroz aktivno sudjelovanje u regulatornim aktivnostima. No možda i najvažnija uloga HUDI-a je ipak prikupljanje i prenošenje znanja i najboljih svjetskih praksi u digitalnoj industriji.
Prva godina djelovanja udruge bila je dinamična i zabavna, ali mislim da nas tek u drugoj čekaju pravi izazovi poput pripreme cijelog tržišta na tektonske promjene u tehnološkim i regulatornim područjima kroz 2024., koje će zasigurno utjecati na sve sudionike. Stoga smatram da HUDI ovdje mora odigrati važnu ulogu u povezivanju svih sudionika u zajedničke rasprave kako bi se, osim za tekuće važne teme, što bolje pripremili za sve izazove koji dolaze.
Poziciju izvršnog direktora preuzima Ozren Kronja, ekspert u domeni istraživanja tržišta i analitike u medijskoj i telekom industriji. Mia Biberović nastavlja svoju karijeru kao glavna urednica Netokracije unutar Infobip grupe.
Izrazito mi je zadovoljstvo preuzeti ulogu izvršnog direktora HUDI-ja, u vrijeme kada je udruga na početku i kada će strategija koju gradimo direktno utjecati na sve buduće aktivnosti. Dosadašnja postignuća, a specijalno digitalni AdEx, napravila su izvrsnu podlogu za daljnje aktivnosti. Dolazim iz istraživačkog i project management svijeta sa znanjima koja će pomoći HUDI-ju u utvrđivanju pozicije najrelevantnijeg strukovnog udruženja na tržištu za digitalno oglašavanje. Fokus u narednom razdoblju svakako je omogućavanje novih uvida relevantnih industriji, daljnji razvoj standardizacije u praćenju portala i digitalnog oglašavanja te nastavak i unaprjeđenje HUDI digitalni AdEx koji se temelji na točnim iznosima ulaganja oglašivača i tehnoloških platformi.
Izvršni odbor udruge čine Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe, a uz poziciju Predsjednika udruge, svoje je mjesto u Izvršnom odboru zadržao i Ivan Pleše.
Od svog osnivanja HUDI je okupio stručnjake iz medijske industrije te kontinuirano radi na unaprijeđenu tržišta digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. Ove godine HUDI je izračunao raspon prosječnog CTR-a (click-through rate) i vidljivih impresija (viewable impressions) na svojim portalima, a rezultati su podijeljeni i po tipu kreativa, odnosno HTML5, Image i Third Party. Što je prvi korak prema standardizaciji, mjerenju i vrednovanju (benchmarking) digitalnog oglašavanja. Proveden je i digitalni AdEx, prvi puta u hrvatskoj koristeći točne iznose ulaganja u digitalno oglašavanje od strane medijskih kuća i agencija te izvještaje tehnoloških platforma (društvene mreže i pretraživački portali). Na ovaj način HUDI je uskladio AdEx istraživanje IaB standardu i metodologiji koju koristi većina država. Rezultati AdExa predstavljeni su na konferenciji DigitalPub, u organizaciji HUDI-ja, koja je okupila lidere digitalno-oglašivačke industrije.
HUDI nastavlja sa svojom misijom transformacije tržišta digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. U sljedećoj godini planiraju se strateške aktivnosti poput jedinstvenog mjerenja za sve portale, daljnja standardizacija digitalnog oglašavanja, AdEx za narednu godinu, upravljanje regulatornim narativom te istraživački projekti i dijeljenje znanja među svim HUDI članovima u svrhu unaprjeđenja poslovanja i podizanja prihoda i profitabilnosti.