Kako je pandemija utjecala na poslovanje tvrtki? One najuspješnije fokusirale su se na digitalnu transformaciju

34 posto svjetskih kompanija vidi pandemiju kao primarni rizik za njihovo poslovanje, dok na drugo mjesto stavljaju strah od kibernetičkih napada i IT sigurnost. Istovremeno, hrvatske tvrtke prepoznaju i uvođenje eura kao potencijalnu disrupciju njihovog poslovanja.

Martina Čizmić | 11.11.2021. / 08:12

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Jubilarno deseto izdanje konferencije BE-terne Croatia ovogodišnjeg naziva „the Digital Leap“ donijelo je jedinstvene primjere utjecaja tehnologije na poslovanje dok su stručnjaci i predstavnici nekih od najuspješnijih IT kompanija u Hrvatskoj dali pregled najnovijih znanja iz područja digitalne transformacije, digitalizacije, umjetne inteligencije i upravljanja promjenama koje su u proteklih godinu i pol zahvatile cijeli svijet.

Pandemija je omogućila da trendovi koji su trebali doći kasnije urane, ali postoji velik raskorak između očekivanja tvrtki kada ulaze u ovaj proces i konačnih rezultata. Ukupni iznos ulaganja u digitalnu transformaciju koje su tvrtke diljem svijeta uložile premašio je 1 trilijun dolara, a brojna istraživanja pokazuju da čak 60 do 70% takvih inicijativa nisu polučile očekivanim rezultatima. Tvrtke koje pak uspješno provode digitalnu transformaciju realne su u očekivanjima te znaju odgovor na pitanje zašto pokreću taj proces, ali i jasno razlikuju pojmove digitalizacije i digitalne transformacije. Transformacija je promjena cijele paradigme poslovanja i kulture kompanije i nemoguće ju je izvesti ako u nju nisu uključeni svi poslovni dionici. Bez stavljanja fokusa na korisničko iskustvo uspjeh digitalne transformacije je upitan, dok je digitalni sadržaj centar korisničkog iskustva, rekao je Krešimir Mlinarić, direktor BE-terne u Hrvatskoj.

Konzultantska kuća Deloitte na 2750 tvrtki iz 33 zemalja svijeta provela je istraživanje o digitalizaciji kompanija pod imenom „Kriza kao katalizator: ubrzavanje transformacije“. Pandemiju i dalje čak 34 posto svjetskih kompanija vidi kao primarni rizik za njihovo poslovanje, dok na drugo mjesto stavljaju strah od kibernetičkih napada i IT sigurnost.

Hrvatske tvrtke prepoznaju i uvođenje eura kao potencijalnu disrupciju njihovog poslovanja. No, kako je naglasio Gordan Kožulj, direktor za Poslovno savjetovanje u Deloitteu, pri predstavljaju rezultata istraživanja, „usporavanjem svijeta, uspješne kompanije ubrzale su interne aktivnosti kako bi se prilagodile i iskoristile situaciju koja im se pružila. Deloitteova analiza pokazala je da su se dolaskom krize većina kompanija fokusirala na segment rasta, stavljajući naglasak na produktivnost (48 posto), a njih najmanje na društveno odgovorno poslovanje. Svega 21 posto svjetskih kompanija obuhvaćenih istraživanjem imalo je razrađenu strategiju i razmišljalo o sedam dimenzija ključnih za preživljavanje (strategija, rast, tehnologija, mogućnost ubrzane digitalne transformacije, radna snaga i sposobnost prilagodbe rada u kriznim situacijama, kapital te društveno odgovorno poslovanje). One najotpornije kompanije (27 posto) digitalnu transformaciju stavile su na prvo mjesto te njih 52 posto uvjereno je u uspjeh u sljedećih 36 mjeseci. S druge strane, tek 15 posto kompanija sa slabijom otpornosti, odnosno koje imaju najmanje od sedam ključni karakteristika, uvjereno je kako će biti uspješne i za 36 mjeseci.

U nastavku konferencije vodeće su IT kompanije podijelile svoje znanje i iskustvo. Tako je Luka Čiča iz Infobipa, prvog hrvatskog startup jednoroga koji je prošlog tjedna izvršio svoju četvrtu akviziciju i preuzeo jednog od najvećih američkih virtualnih telekom operatera Peerless Network, naglasio važnost korisničkog iskustva za uspješnost kompanije.

Brendovi koji su uspješniji su oni koji komuniciraju u pravo vrijeme na pravom kanalu i imaju odličan proizvod. Naime, naše je istraživanje pokazalo kako je 86% korisnika voljno platiti više za dobro korisničko iskustvo te da je 21 posto korisnika promijenilo brend upravo zbog lošeg korisničkog iskustva. Pritom je ključna digitalna transformacija – ona nosi 115 posto porasta prihoda, 50% pada tereta rada za korisničku podršku, 50 posto smanjenja troškova, 82 posto povećanja zadovoljstva korisnika komunikacijom putem različitih kanala te 78 posto rasta agentove produktivnosti, rekao je Čiča.

U sklopu konferencije svoju inspirativnu priču o uspjehu podijelio je i Matija Žulj, suosnivač i generalni direktor Agrivija, prvog hrvatskog agritech startupa koji je razvio jednu od najuspješnijih globalnih aplikacija za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom za što je dobitnik prestižne nagrade Ujedinjenih naroda za inovacije u poljoprivredi. Svoje znanje sa sudionicima konferencije podijelili su i Petar Pavić, suosnivač S.T.A.R. Digital grupe, vodeće tvrtke za “ad tech i digitalni marketing” u regiji koji je zbog svog iskustva stekao status stručnjaka za digitalni marketing i marketinške tehnologije, a predavanje je održao i Ognjen Bagatin, suvlasnik Poliklinike Bagatin, vodeće klinike u Hrvatskoj i Europi za vrhunsku uslugu u području estetske kirurgije, stomatologije i dermatologije te za razvoj stručnjaka.

Uz inspirativna predavanja, u sklopu konferencije The Digital Leap održan je i panel „The ROI of digital transformation“.

Najrevolucionarniji proizvod na svijetu ne znači ništa, ako ljudi ne vjeruju u njega i ne razumiju što rade. Tehnologija će vratiti investiciju, no ako je organizacija u kompaniji loša, ljudi nisu motivirani i voditelji ne razumiju svrhu te tehnologije, nastat će veliki problem, zaključili su sudionici panela održanog u sklopu konferencije the Digital Leap.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti