Mate Rimac otkrio zašto ne radi automobile koje bi si mogao priuštiti prosječan Hrvat

Osnivač i direktor tvrtke Rimac Automobili Mate Rimac u sklopu međunarodnog festivala umjetnosti, robotike i novih tehnologija Device_art u ponedjeljak je u Muzeju suvremene umjetnosti (MSU) održao gostujuće predavanje "Spoj tehnologije, znanosti, umjetnosti i strasti", temeljeno na njegovim dosadašnjim iskustvima s novim tehnologijama i na njegovoj životnoj priči.

S. Ve. | 21.01.2019. / 22:58

"S velikim zadovoljstvom sudjelujem kao govornik na temu koja mi je vrlo bliska. Rimac tehnologija i vozila - osmišljeni, razvijeni i proizvedeni na periferiji Zagreba u Hrvatskoj, savršen su primjer tehnološkog remek-djela kao umjetničkog medija, upravo onog što je festival", rekao je osnivač i direktor tvrtke Rimac Automobili Mate Rimac.

Ispričao je kako se zanimao za aute od malena, a sve je započelo u njegovoj garaži. Od dvanaeste godine pobjeđivao je na natjecanjima elektronike u školi, a s 18 godina kupio je svoj prvi rabljeni auto na kojemu je eksperimentirao i poboljšavao ga za trke.

Inspiracija mu je bio Nikola Tesla i zanimalo ga je zašto nitko ne koristi električni motor za trke, pa je to napravio sam, a njegov stari BMW e-M3 postao je prvi električni automobil koji je pobijedio benzinski na službenoj utrci te kategorije.

"Nije baš vjerojatno da će netko pokrenuti tvrtku automobila u Hrvatskoj. Velike automobilske tvrtke su financijski jače od cijele naše države i ljudi me često pitaju zašto sam ostao u Hrvatskoj. Htio sam osnovati tvrtku ovdje, baš da pokažem da se može", istaknuo je Rimac.

Sveta Nedelja lider na tržištu akumulatora hiper-automobila

Kazao je da su morali prevladati teške izazove, bili su na rubu prekida mnogo puta, pogotovo u 2017. godini, dane i noći provodili su u tvornici u Svetoj Nedelji, a nisu ni znali "baratati s cijenama i ugovorima".

"Tražio sam odvjetnika u Zagrebu koji bi pomogao s time, ali nisam ga mogao pronaći jer ugovori koje su naši ulagači tražili nisu česti u Hrvatskoj", ocijenio je.

To je definitivno bila najgora gora godina za kompaniju jer, pored svih problema koje su imali, dogodila se nesreća u Švicarskoj pri snimanju The Grand Toura u kojoj je ozlijeđen Richard Hammond. Iako su mu neki rekli da je to najbolje što mu se moglo dogoditi, Mate se ne slaže s tim jer je "izgubio deset godina života zbog te nesreće .

Naglasio kako su se tek prije godinu dana stabilizirali dovoljno da se ne moraju brinuti za sljedeći mjesec.

Danas, Rimac Automobili zapošljava 500 zaposlenika na više lokacija i surađuje s vodećim imenima autoindustrije za koje proizvodi auto-dijelove.

"Znate kako se kaže da vrijeme leti. Osobno, čini mi se kao da sam preživio pet života u ovih 10 godina. Najveći uspjeh nam je što još postojimo", kazao je dodavši da trenutno proizvode i razvijaju baterije za četiri od pet hiper-automobila koji uskoro dolaze.

"To znači da je Sveta Nedelja svjetski lider na tržištu akumulatora hiper-automobila", istaknuo je.

Ne želi se uspoređivati s Elonom Muskom, južnoafričkim izumiteljem koji stoji iza tehnoloških imena Tesla i SpaceX, iako je njegov električni auto jači od Teslinog, ali, dodaje, da možda postoje sličnosti s njim i Muskom od prije 20 godina, kada je i Musk tek osnovao jednu od svojih prvih tvrtki PayPal.

Automobili su umjetnost

Na pitanje zašto ne radi komercijalne automobile koje bi si prosječan Hrvat mogao priuštiti, odgovara kako ga to ne zanima - strast su mu sportski automobili u kojima vidi umjetnost.

Kaže da su automobili kombinacija materijala, kemije, programa, elektrotehnike, simulacije, metodologije, znanosti, umjetnosti i dizajna; kombinacija koja mora zadovoljiti sve pretpostavke, od aerodinamičnosti do propisa.

"To su složeni uređaji koji kombiniraju sve što čovječanstvo čini u jedan proizvod. Mislim da na svijetu ne postoji toliko mnogo drugih proizvoda koji kombiniraju toliko različitih polja i toliko zanimljivih kutova u samo jedan proizvod", ocijenio je Rimac dodavši kako materijali i elektronika zajedno čine svojevrsnu simfoniju.

Objasnio je kako kod automobila nije bitno da samo radi, nego da i dobro izgleda. Kvalitetne tvrtke testiraju i razvijaju svaki detalj, od osjećaja koji se dobi kada se pritisne gumb, do zvuka zatvaranja vrata.

"Mali detalji su zanimljivi. Stvari koje će rijetko tko vidjeti. I ružan i lijep dio mogu imati jednaku cijenu, ali lijep dizajn pokazuje da je nekome stalo i da je uložio dodatan trud u proizvod", poručio je.

Na kraju predavanja, Mate Rimac odgovarao je na pitanja iz publike – posebno zanimljivo bilo je pitanje o Conceptu 3, odnosno koji je sljedeći proizvod koji možemo očekivati iz njegove tvornice. Na temelju njegovog odgovora, pitanje je hoće li uopće biti Concepta 3 jer su s drugim modelom ostvarili nešto fenomenalno i takav će uspjeh i takve performanse teško moći nadmašiti. Napomenuo je kako ima i druge planove i ideje kojima bi se s vremenom želio posvetiti kada bude imao više vremena za njih (kada bude radio "samo " 10 sati, a ne 16 u Rimac automobilima, onda će mu ostati nešto vremena i za druge projekte).

Također, na pitanje iz publike o električnim motociklima (Harley-Davidson već je predstavio svoj model, a prošlog tjedna prvi e-motocikl najavio je i Ducati), Rimac smatra kako tako nešto nije ostvarivo, odnosno nije profitabilno – barem ne za njegovu kompaniju. Tijekom godina naučio je da je važno znati reći "ne", odnosno odbiti neke potencijalno zanimljive projekte kako bi se koncentrirao samo na core projekte i ono što je zaista važno.

Device_art je međunarodni festival koji se od 2004. godine bavi tehnološkim napravama, strojevima i robotikom u suvremenoj umjetnosti, organizira ga udruga Kontejner, a od 7. prosinca 2018. do 3. veljače 2019. održava u Splitu, Zagrebu i Rijeci. (Hina/HJ)

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti