Nadzvučni zrakoplov revolucionarnih performansi: S Aerionom AS3 let od L.A.-a do Tokija trajat će samo 2 i pol sata

Aerion AS3 trebao bi letjeti brzinama od oko 4800 km/h, a njegova kabina moći će primiti 50 putnika.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 30.03.2021. / 11:14 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Naša je vizija izgraditi budućnost u kojoj će ljudi moći putovati između bilo koja dva mjesta na planetu u roku od tri sata - ovako je predsjednik i izvršni direktor kompanije Aerion Tom Vice najavio novi zrakoplov svoje kompanije koji bi, ako sve prođe po planu, trebao poletjeti do kraja ovog desetljeća. Ako se pitate zašto bi razvoj tog hipersoničnog zrakoplova trebao trajati tako dugo, dovoljno je pogledati njegove specifikacije i bit će vam sve jasno. Naime, Aerion AS3 trebao bi letjeti brzinama od oko 4800 km/h te bi na daljine do 13 tisuća kilometara mogao prevoziti 50 putnika.

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

NASA-in eksperimentalni zrakoplov (Foto: NASA) NASA počinje s testiranjima koja bi zauvijek mogla promijeniti putovanja zrakoplovima

Takve performanse skratit će let od Londona do New Yorka na samo nešto više od sata, što bi uistinu moglo donijeti revoluciju na tržište komercijalnih zrakoplova.

Također, kompanija razvija i posebnu tehnologiju koja bi trebala riješiti jedan od velikih problema nadzvučnih zrakoplova - zvuk probijanja zvučnog zida. Ako sjedite u svojoj kući, ne želite čuti zvuk nadzvučnog zrakoplova, naglasio je Vice. Tehnologija koju razvijaju trebala bi omogućiti da se zvuk probijanja zvučnog zida “lomi na gušćem donjem sloju zraka”, tako da nikada ne dospije do zemlje.

Osim velikih brzina koje će omogućiti kraće vrijeme leta te smanjenje buke, Aerion će se fokusirati i na održivost korištenjem sintetičkih goriva kako bi se smanjile emisije štetnih plinova i ugljični otisak.

Aerion trenutačno surađuje s General Electricom na razvoju novih motora te s NASA-inim Langley Research Centerom, s ciljem istraživanja velikih brzina komercijalnih zrakoplova, a u kompaniju je uložio i Boeing.

Slika nije dostupna Bacili su oko na nova područja: NASA želi imati važnu ulogu u razvoju električnih zrakoplova

Pored modela AS3, kompanija je predstavila i manji model AS2 koji bi trebao biti dostupan već od 2023. godine. Riječ je o zrakoplovu namijenjenom manjem broju putnika (od 8 do 12) velike brzine od gotovo 1800 km/h. Naravno, nije teško zaključiti kako će u letovima u takvom zrakoplovu moći uživati samo oni dubljeg džepa.

Izvor: Robb Report
 

Vezane vijesti