Potrebna je elektrifikacija: Istraživanje pokazalo negativan utjecaj Lyfta i Ubera na okoliš

Nedavno istraživanje pokazalo je da za veliki broj ljudi Uber i Lyft ne zamjenjuju vožnje automobilom, već javni prijevoz, bicikle ili hodanje, čime se povećava zagađenje okoliša.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 02.03.2020. / 07:48 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Ljudi su desetljećima navikli na kupovinu i posjedovanje vlastita automobila, no sve se više priča kako u budućnosti više nećemo kupovati vozila, već ćemo ih unajmljivati i koristiti samo kada nam trebaju. Umjesto plaćanja kredita za vozilo, registracije, troškova održavanja i benzina, ljudi će plaćati samo korištenje taksija ili u budućnosti autonomnog vozila.

tri vijesti o kojima se priča Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote

Slika nije dostupna Kako utrošiti Bezosovih deset milijarda dolara na očuvanje planeta?

Jedna od pretpostavki bila je kako će servisi za dijeljenje prijevoza odnosno taksi-servisi poput Ubera i Lyfta utjecati na smanjenje posjedovanja automobila, a s time da će pozitivno utjecati na klimu i klimatske promjene. No već su neka ranija istraživanja pokazala da je situacija u biti obrnuta te da takvi taksi-servisi povećavaju broj vozila na cestama, a isto je sad pokazalo i istraživanje američke udruge Union of Concerned Scientists.

Naime, pokazalo se da većini ljudi u SAD-u Uber i Lyft ne zamjenjuju njihove automobile, već da nije usluga tih servisa za taksi-prijevoz, koristili bi ili javni prijevoz i bicikle ili bi do posla ili željene destinacije išli – pješice. To znači da se zagađenje zbog korištenja automobila povećava što više ljudi koristi usluge Ubera, Lyfta i drugih servisa za taksi-prijevoz, a ta brojka povećanja zagađenja iznosi čak 69 posto. Također, taksiji imaju dosta "praznog hoda" dok čekaju novu vožnju ili dok se kreću prema osobama koje su naručile vožnju, pa i tako zagađuju okoliš.

Kao rješenje za smanjenje emisije stakleničkih plinova, iz UCS-a naglašavaju dvije stvari. Prva je elektrifikacija flote automobila servisa za taksi-prijevoz jer vozila na struju puno manje zagađuju zrak od automobila s motorima s unutrašnjim izgaranjem. Drugo rješenje odnosi se na dijeljenje automobila, odnosno umjesto da npr. četiri osobe s istog posla koriste četiri automobila, mogu koristiti samo jedno vozilo pa tako svaki tjedan druga osoba može biti vozač.

Slika nije dostupna "Efekt Grete Thunberg": Znate li zašto sve više ljudi, umjesto zrakoplovima, putuje vlakovima?

Problem zagađenja Uber i Lyft pokušavaju riješiti predstavljanjem servisa za dijeljenje električnih romobila i bicikala, kao i integracijom informacija o javnom prijevozu i kartama u svoje aplikacije. Također, postoje i određene prednosti za vlasnike električnih vozila, a iako su obje kompanije unutar aplikacija promovirale korištenje dijeljene vožnje kako bi se više ljudi vozilo istim taksijima, pokazalo se da korisnici ipak ne preferiraju takav oblik prijevoza i dijeljenja vozila (ali i troškova) s drugim osobama.

Izvor: The Verge
 

Vezane vijesti