Ljudi su desetljećima navikli na kupovinu i posjedovanje vlastita automobila, no sve se više priča kako u budućnosti više nećemo kupovati vozila, već ćemo ih unajmljivati i koristiti samo kada nam trebaju. Umjesto plaćanja kredita za vozilo, registracije, troškova održavanja i benzina, ljudi će plaćati samo korištenje taksija ili u budućnosti autonomnog vozila.

Jedna od pretpostavki bila je kako će servisi za dijeljenje prijevoza odnosno taksi-servisi poput Ubera i Lyfta utjecati na smanjenje posjedovanja automobila, a s time da će pozitivno utjecati na klimu i klimatske promjene. No već su neka ranija istraživanja pokazala da je situacija u biti obrnuta te da takvi taksi-servisi povećavaju broj vozila na cestama, a isto je sad pokazalo i istraživanje američke udruge Union of Concerned Scientists.

Naime, pokazalo se da većini ljudi u SAD-u Uber i Lyft ne zamjenjuju njihove automobile, već da nije usluga tih servisa za taksi-prijevoz, koristili bi ili javni prijevoz i bicikle ili bi do posla ili željene destinacije išli – pješice. To znači da se zagađenje zbog korištenja automobila povećava što više ljudi koristi usluge Ubera, Lyfta i drugih servisa za taksi-prijevoz, a ta brojka povećanja zagađenja iznosi čak 69 posto. Također, taksiji imaju dosta "praznog hoda" dok čekaju novu vožnju ili dok se kreću prema osobama koje su naručile vožnju, pa i tako zagađuju okoliš.

Kao rješenje za smanjenje emisije stakleničkih plinova, iz UCS-a naglašavaju dvije stvari. Prva je elektrifikacija flote automobila servisa za taksi-prijevoz jer vozila na struju puno manje zagađuju zrak od automobila s motorima s unutrašnjim izgaranjem. Drugo rješenje odnosi se na dijeljenje automobila, odnosno umjesto da npr. četiri osobe s istog posla koriste četiri automobila, mogu koristiti samo jedno vozilo pa tako svaki tjedan druga osoba može biti vozač.

Problem zagađenja Uber i Lyft pokušavaju riješiti predstavljanjem servisa za dijeljenje električnih romobila i bicikala, kao i integracijom informacija o javnom prijevozu i kartama u svoje aplikacije. Također, postoje i određene prednosti za vlasnike električnih vozila, a iako su obje kompanije unutar aplikacija promovirale korištenje dijeljene vožnje kako bi se više ljudi vozilo istim taksijima, pokazalo se da korisnici ipak ne preferiraju takav oblik prijevoza i dijeljenja vozila (ali i troškova) s drugim osobama.

Izvor: The Verge