"Pretplate" odlaze u povijest? Apple uvodi malu, ali značajnu promjenu s novom verzijom mobilnog operativnog sustava

Pitanje je hoće li se i druge kompanije odlučiti na isti potez i pretplatu zamijeniti s praćenjem, kao što to namjerava napraviti Apple u svojoj aplikaciji za podcaste.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 10.03.2021. / 15:28

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Ako želite primati neki newsletter, pratiti podcaste ili kanal na YouTubeu, potrebno je na odgovarajućem mjestu kliknuti na opciju “pretplata”, odnosno “subscribe”. Iako je većini ljudi jasno da klik na takvu pretplatu ne uključuje nikakvo plaćanje, već znači da će korisnici samo dobivati nove newslettere ili će im se prikazivati novi podcasti, neki i dalje te pojmove povezuju s plaćanjem. Ako je vjerovati posljednjim medijskim natpisima, Apple je takvim nedoumicama odlučio stati na kraj te s nadolazećom verzijom njihova mobilnog operativnog sustava, takve pretplate odlaze u povijest. Barem kada su u pitanju Appleovi podcasti.

Digitalni mediji (Foto: Getty Images) Podaci su jasni: Audio i dodatni digitalni proizvodi najviše privlače pretplatnike

Naime, kada nova verzija iOS-a (14.5) postane dostupna, ako želite pratiti neki podcast, pored njega više neće pisati “subscribe”, već “follow”, odnosno ako se ista promjena uvede i na našem jeziku, umjesto pretplate na podcaste, u budućnosti ćemo ih - pratiti.

Ovo je, jasno, zaista mala promjena koju Apple uvodi, no s obzirom na to da smo tijekom posljednja dva desetljeća zaista navikli na takve pretplate, možemo reći da je i značajna promjena. Kada je Apple započinjao s nekim promjenama (sjetimo se izbacivanja DVD pogona na laptopima ili 3,5 mm izlaza na telefonima), često su ih kopirale druge kompanije te bi, ako i drugi sada krenu Appleovim stopama, pretplate na newslettere i podcaste uskoro zaista mogle postati povijest.

Slika nije dostupna Apple gasi iTunes: Evo što će ga zamijeniti nakon 18 godina

Razlog zbog kojeg se Apple odlučio na tu promjenu jest nedavno istraživanje Edison Researcha koje je pokazalo da i dalje skoro 50 posto korisnika “subscribe” povezuje s plaćanjima pa dio korisnika ne prati njihove podcaste jer misle da će ih morati plaćati. Ovaj je Appleov potez posebno zanimljiv jer mrežom već neko vrijeme kruže glasine kako kompanija priprema pravu pretplatu za svoje podcaste, a uvođenje praćenja, umjesto sadašnjih (besplatnih) pretplata čini se kao ispravan potez kako bi korisnici razlikovali podcaste koji su besplatni, od onih za koje će biti potrebno plaćati neki iznos ili će biti dio pretplatničog servisa.

Izvor: 9to5Mac
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti