Inženjeri koji razvijaju autonomne automobile kažu kako su vozila kojima upravljaju računala puno bolji i sigurniji vozači od ljudi te, kada jednom ljudi postanu samo putnici i volane prepuste tehnologiji, više neće biti prometnih nesreća niti poginulih i ozlijeđenih na cestama, odnosno njihov će se broj višestruko smanjiti. Slično razmišljaju i u Volvu u kojem imaju ambicioznu želju da u novim modelima njihovih automobila od 2020. nitko neće poginuti niti biti teže ozlijeđen. Kako bi se ove želje ispunile, njihovi inženjeri već neko vrijeme razvijaju tehnologiju koja će u budućnosti upravljati automobilima, no u Australiji su naišli na jedan neočekivani problem – klokane. Čak 80 posto prometnih nesreća sa životinjama u toj zemlji uključuje klokane te se svake godine zabilježi oko 16 tisuća prometnih nesreća s klokanima.
Sustav za detekciju velikih životinja koji se koristi u automobilima Volva za prepoznavanje životinja poput jelena i sobova ne može ispravno procijeniti udaljenost klokana koji skaču – kada klokan skoči, sustav ne može pravilno procijeniti njegovu poziciju te se čini kao da se nalazi na većoj udaljenosti od automobila. Ovakve pogrešne procjene mogle bi rezultirati prometnim nesrećama i sudarima s klokanima jer, ako sustav misli da se životinja nalazi daleko, automobil neće na vrijeme zakočiti i izbjeći sudar.
Inženjeri iz Volva zaduženi za sigurnost u njihovim automobilima još su prije dvije godine počeli promatrati ponašanje klokana te se njihovi podaci koriste za razvoj sustava radara i kamera koji mogu na vrijeme primijetiti te životinje i zakočiti kako bi se izbjegao sudar. Taj problem, kažu u Volvu, neće odgoditi početak korištenja autonomnih vozila u Australiji, no ipak ga moraju riješiti prije nego što automobili kojim upravljaju računala preuzmu kontrolu nad vozilima, što bi moglo biti već za pet do deset godina – a možda čak i prije.
Izvor: ABC