Toyota ne samo da ulaže novac u litijske baterije iduće generacije, već i u takozvanu tehnologiju "solid state" (čvrstih) baterija. Također su otišli toliko daleko da su napravili funkcionalan prototip automobila koji već vozi pogonjen upravo tom baterijskom tehnologijom.
U priloženom videu može se vidjeti automobil koji izgleda kao verzija Toyotinog LQ Concepta, koji se prvi put u javnosti pojavio 2019. godine na tokijskom sajmu automobila kao autonomno vozilo kojim upravlja umjetna inteligencija. Otada se pojavljivao u više reklama za nedavno održane Olimpijske igre u Tokiju.
Ono što se sad promijenilo kod tog automobila jest da se u njemu nalazi isključivo solid state baterija, a Toyota je snimila i video vožnje tog prototipa po cesti.
Toyotin tehnološki direktor Masahiko Maeda otkrio je da je prototip automobila napravljen u lipnju 2020. godine te da je Toyota za njega dobila registarske oznake i zeleno svjetlo za vožnju po cesti u kolovozu prošle godine.
Tehnologija solid state baterija je bitna jer bi mogla u potpunosti transformirati industriju. Za razliku od trenutnih baterija, solid state baterije ne koriste tekuće elektrolite te su zbog toga kudikamo manje zapaljive i stabilnije te mogu raditi i u većem temperaturnom rasponu. Vjeruje se da bi zbog tih karakteristika te baterije mogle postići veću energetsku razinu, kao i brže vrijeme punjenja zbog smanjenog rizika od zapaljenja baterije.
Isto tako su te baterije lakše od postojećih, pa bi i budući automobili koji bi ih koristili mogli biti malo lakši.
Ipak, tehnologija solid state baterija nije bez velikih izazova jer napraviti takvu bateriju koja je robusna i koja može izdržati naprezanja korištenja u autoindustriji dosad je bilo lakše reći nego učiniti. Te baterije isto tako moraju izdržati cikluse pražnjenja i punjenja, a da ne zakažu da bi mogle biti pouzdan izvor energije za električna vozila.
Povrh toga, tu su i izazovi masovne proizvodnje na koje treba misliti, jer s obzirom na to da svijet ubrzano prelazi na električna vozila, bit će potrebne stotine i stotine gigavatsati u kapacitetu baterija ukupno kako bi se osiguralo da sva ta vozila imaju baterije. Stoga kompanije moraju dokučiti kako ih masovno proizvesti, a da troškovi proizvodnje, s druge strane, budu prihvatljivi.
No svejedno, vidjeti električni automobil sa solid state baterijom na cesti u vožnji velik je korak za japanskog autodiva i svakako korak bliže masovnoj uporabi tih baterija iduće generacije.
Izvor: The Drive
Vezane vijesti

Testirale smo moćnu kombinaciju vitamina C i SPF-a: Mit ili idealan duo za ljetnu rutinu?...

Luksuz bez grižnje savjesti! Sve što si možete priuštiti kao dm active beauty milijunaš...

Kakav umami! Velemajstor japanske kuhinje servira brunch zbog kojeg se želimo preseliti na Lošinj...
