"Danas svjedočimo povijesnom danu za našu zemlju, svjedočimo da su se turski snovi ostvarili nakon 60 godina", rekao je Erdogan u poduzetničkom centru Gebze IT blizu Istanbula.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života? Zračni taksi Joby Aviationa Napravljen veliki korak Počinje velika tehnološka revolucija u zrakoplovstvu: Nebom će dominirati potpuno drukčije letjelice

To će biti prvi turski pokušaj masovne proizvodnje vlastitog automobila, nakon neuspjelog pokušaja u šezdesetima, dodao je Erdogan.

Automobil bi se trebao proizvoditi u tvornici u Bursi, smještenoj oko 150 kilometara južno od Istanbula. Godišnje bi se trebalo proizvesti do 175 tisuća automobila, a na tom bi poslu trebalo biti zaposleno 4000 ljudi, prema predsjedničkoj uredbi objavljenoj u službenom glasniku u petak.

Vlada je ponudila dodjelu zemljišta, porezne olakšice te je obećala kupiti 30 tisuća automobila do kraja 2035., prema uredbi.

Erdogan nije objavio koliko će automobil koštati.

Nekoliko globalnih brendova, uključujući Toyotu i Hyundai, već proizvodi automobile u Turskoj, od čega se velik dio izvozi u Europu.

"Govorimo godinama da Turska mora proizvesti vlastiti automobil, da zaslužujemo bolje nego da budemo montažeri", rekao je Erdogan uoči predstavljanja SUV-a i limuzine.

Konzorcij proizvođača "Turska grupa za automobilsku inicijativu" (TOGG) osnovan je sredinom prošle godine, a čine ga Anadolu Group, BMS, Kok Group, mobilni operater Turkcell i Zorlu Holding.

Volkswagen je u listopadu odgodio konačnu odluku o gradnji tvornice automobila u Turskoj zbog kritika međunarodne javnosti na račun turske vojne operacije u Siriji. (Hina)