Twitter i dalje u problemima, investitori nezadovoljni rastom prihoda

Bez obzira što Twitter bilježi rast prihoda, ulagači su očekivali daleko više i razočarani su trenutnom situacijom

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 28.04.2016. / 07:11

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Priča je postala konstantna i zapravo je bespredmetno uspoređivati Twitter s Facebookom, iako je doista riječ o najpopularnijim društvenim mrežama današnjice. I dok se može razglabati o prednostima i nedostacima iz kuta korisnika, kada su u pitanju financijski rezultati, Twitter i Facebook ne mogu stati u istu rečenicu. Facebook raste, bilježi izvanredne financijske rezultate, a Twitter se jednostavno muči u pronalaženju nove, ispravne poslovne strategije. A nije da im prihodi i baza korisnika ne rastu, ali ne u onolikoj mjeri koliko su to očekivali investitori, koje na kraju dana, kao i uvijek, kao i u svakoj kompaniji, zanima jedino i isključivo profit. 

U prvom kvartalu prihodi Twittera su se povećali za solidnih 36% u odnosu na isto razbolje prošle godine i iznose 594,5 milijuna američkih dolara. Problem je što je taj iznos osjetno manji od onoga što su financijski "meštri" predviđali, a ulagači očekivali, jer je ljestvica bila postavljena na 607 milijuna dolara prihoda za prvi kvartal 2016. Smanjeni su i gubici, u 2015. je prvi kvartal donio gubitak od 162,4 milijuna dolara, ove godine taj je iznos zaustavljen na 79,7 milijuna. Zabilježen je i rast u mjesečnom bazi aktivnih korisnika, koja je u prvom kvartalu ove godine 310 milijuna, dok je lani bila 305 milijuna. Dakle, gotovo u svim segmentima je zabilježen pomak, osim u onome koji najviše zanima ulagače...

Jer, cijena pojedinačne dionice Twittera je na Wall Streetu zabilježila pad od 13 posto, što je, naravno, iznimno loše primljeno u krugu investitora. Analitičari su ovu vijest "preveli" kao nastavak problematičnih trendova za Twitter, koji se pak pokušao opravdati da nema dovoljno oglašivača, a i postojeći, pogotovo oni najveći, svoje budžete za reklamiranje su pripremili za Olimpijske igre i Europsko nogometno prvenstvo u Francuskoj. Pogotovo se ovo odnosi na europske oglašivače, a i u ovom segmentu bilježimo ogromnu razliku između Facebooka i Twittera a to je - masovnost. Ne samo u bazi korisnika, nego i oglašivača, jer Facebook ih ima više od tri milijuna, dok je Twitter miljama daleko od te brojke. Svi znaju da su Twitteru potrebne promjene, jedino više, izgleda, nitko ne zna kakve... 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti