Prvi električni komercijalni zrakoplov, točnije hidroavion na električni pogon kanadske tvrtke Harbour Air, nastao u suradnji s kompanijom magniX, ušao je u utorak, po riječima njegovih proizvođača, u povijest zrakoplovstva uspješno poletjevši iz Vancouvera sa šest putnika na kratki trominutni probni let.

tri vijesti o kojima se priča Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Pretila žena sjedi pored vage, ilustracija Bitna je ravnoteža Otkriven novi igrač u gubitku tjelesne težine, no koliko nosi prednosti, toliko je i opasan

Harbour Air sa sjedištem u Vancouveru, koji sebe reklamira kao najveću zrakoplovnu kompaniju za hidroavione u Sjevernoj Americi, i proizvođač električnih pogonskih sustava sa sjedištem u Seattleu, magniX, testirali su putnički zrakoplov za šest putnika DHC-2 de Havilland Beaver na rijeci Fraser u blizini Richmonda.

Žutom letjelicom koju pokreće 750 konjskih snaga pilotirao je izvršni direktor i utemeljitelj tvrtke Harbour Air Greg McDougall.

Danas smo ispisali povijest, stoji u njegovu priopćenju.

Kanada ima iznimnu ulogu u povijesti zrakoplovstva, a danas možemo biti ponosni na prekretnicu kojoj svjedočimo jer ovaj let označava početak nove ere u zrakoplovstvu, kazao je McDougall.

U prosincu 1903. braća Orville i Wilbur Wright pokrenula su novu eru prijevoza. Kao konstruktori i graditelji zrakoplova i pioniri zrakoplovstva izgradili su prvi avion na motorni pogon, podsjetio je Roei Ganzarski, predsjednik uprave magniX-a. A i mi danas, 116 godina kasnije, prvim komercijalnim zrakoplovom na ​​električni pogon pokrećemo novu, električnu eru u povijesti zrakoplovstva.

Uprava australske tvrtke magniX, koja je na Salonu automobila održanom početkom godine u Parizu predstavila novi pogonski sustav, kaže da su ga njezini inženjeri osmislili nastojeći pružiti "čist i učinkovit način napajanja zrakoplova pogonskim gorivom".

Probni let prvi je korak u dobivanju certifikata za električni zrakoplov za komercijalnu upotrebu, stoji u zajedničkom priopćenju dviju tvrtki te se dodaje da je to istodobno prvi korak u izgradnji "prve komercijalne električne zrakoplovne flote u svijetu".

Harbor Air nada se da će cjelokupnu flotu uspjeti oformiti do 2022. godine, pod uvjetom da se zajamči njihova sigurnost i da se dobiju sva regulatorna odobrenja.

Prijelaz na električni pogon u zračnome prometu mogao bi pridonijeti smanjenju emisije ugljika, jednog od najvećih zagađivača.

Taj je prijelaz jedan od načina na koji se u električnom sektoru može smanjiti emisija stakleničkih plinova, a događa se zbog sve veće zabrinutosti brojnih putnika kada su posrijedi štetne posljedice što ih za sobom ostavlja sektor zračnoga putničkog prometa. On trenutačno čini oko 2 posto globalnih emisija CO2 i jedan je od najbrže rastućih onečišćivača.

Čak i kratak let iz Londona do Edinburgha i natrag pridonosi višim emisijama CO2 nego prosječne godišnje emisije stanovnika Ugande ili Somalije. Primjerice, let iz Londona do Rima i natrag stvara ugljični otisak od 234 kg CO2 po putniku što je više od prosjeka koji godišnje ostvaruju građani 17 svjetskih zemalja.

Istodobno dulji povratni let na relaciji London-New York generira 986 kg CO2 po putniku. No u svijetu postoji 56 zemalja u kojima prosječna osoba emitira manje ugljikova dioksida tijekom cijele godine - od Burundija u Africi do Paragvaja u Južnoj Americi.

Na razvoju električnih zrakoplova radi nekoliko velikih tvrtki, među kojima su Boeing i Airbus.

(Hina)