Automobilska industrija u fazi je velike i radikalne tranzicije s vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na električne automobile, a jedan od faktora koji će biti ključan u elektrifikaciji jesu i punionice. Njihov je broj u porastu, no čini se da i dalje nije dovoljno velik kako bi se ispunio ambicije proizvođača automobila te je upravo punjenje, odnosno malen broj stanica za punjenje jedan od razloga što dio vozača i dalje oklijeva s kupovinom električnih automobila.
Volkswagen želi biti lider u elektrifikaciji te, prema svojim kratkoročnim planovima, već za nekoliko godina želi svrgnuti Teslu s trona i postati najveća kompanija na tržištu električnih automobila. Najavili su ulaganje više desetaka milijardi dolara na to tržište i razvoj automobila, baterijske tehnologije, ali i - punionica.
Do kraja prošle godine VW je diljem svijeta instalirao oko 15 tisuća punjača za električna vozila, a za ovu su godinu najavili još veće planove. U suradnji s partnerima planiraju postaviti još 25 tisuća, što je dio njihove ranije najavljene strategije prema kojoj će do 2025. postaviti oko 45 tisuća punjača.
Od tih 45 tisuća punjača, 10 tisuća bit će postavljeno diljem Sjeverne Amerike, 10 tisuća na europskom tržištu, a najviše, njih 17 tisuća, bit će postavljeno u Kini. U SAD-u je za postavljanje njihove infrastrukture zadužena kompanija Electrify America, dok infrastrukturu za punjenje u Europi postavlja IONITY, a u Kini CAMS.
Na Electreku kažu da će, ako VW zaista ispuni svoje planove o 25 tisuća punjača ove godine, to biti velik uspjeh njemačke kompanije te će sljedeće godine trebati postaviti još samo pet tisuća kako bi dosegli plan od 45 tisuća punjača, iako se nadaju kako bi se ti planovi i broj punjača mogli i povećati.