Za sve koji šire lažne vijesti nema više oglasa na Facebooku

Borbu protiv lažnih vijesti Facebook je shvatio iznimno ozbiljno, dokaz je tome i novi potez najveće društvene mreže na svijetu

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 29.08.2017. / 09:42

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Onoga trenutka kad je Facebook optužen da je izravno utjecao (radikalniji su rekli i odlučio) na predsjedničke izbore u Sjedinjenim Američkim Državama i gurnuo Donalda Trumpa u fotelju najmoćnijeg čovjeka na svijetu, postalo je jasno da je fenomen lažnih vijesti prerastao u nešto sasvim ozbiljno. Naravno da Facebook nije presudio da Trump postane predsjednik, ali teško je ignorirati činjenicu da najpopularnija društvena mreža na svijetu ima ogroman utjecaj na politička stajališta, pogotovo neodlučnog dijela birača u SAD-u.

Mark Zuckerberg pokušao je realno, koliko je to iz njegove pozicije moguće, objasniti da Facebook nije taj koji je udario završni pečat, a u isto je vrijeme obećao da će napraviti sve kako bi se širenje lažnih vijesti na Facebooku svelo na najmanju moguću mjeru. Od tada je Facebook u suradnji s partnerima napravio doista puno, zaposlio je diviziju ljudi koji prate sve objave i označavaju “lažnjake”, poboljšao je algoritme, ostvario suradnju s brojnim partnerima koji imaju vrhunske alate za detekciju lažnih vijesti…

Sada će, prema onoj staroj narodnoj koja kaže da je “najbolnije kada te udare po džepu odnosno novčaniku” Facebook uvesti novu kaznu za one koji šire lažne objave – za sve stranice koje to čine najveća društvena mreža na svijetu ukinut će mogućnost oglašavanja! Ako vam ovo zvuči kao benigno igranje, zapravo nije, jer mnogi i te kako dobro žive upravo na temelju oglašavanja na Facebooku koji nudi doseg do više od dvije milijarde ljudi. Oglašavanje na Facebooku u pravilu nije preskupo i iznimno je isplativo, stoga će svi dobro razmisliti prije nego što u eter puste lažnu vijest.

Detekciju lažnih vijesti odrađivat će Facebook s partnerima, a oni koji naruše ovo pravilo imat će ipak mogućnost svojevrsnog popravnog ispita, jer nakon što se korigiraju i odluče objavljivati isključivo ono što je istina, moći će se vratiti u program oglašavanja. Više o svemu možete pročitati na službenom Facebookovu blogu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti