Znate li kolika je mogućnost zaraze koronom u zrakoplovu? Objavljeni iznenađujući rezultati istraživanja

Proizvođači zrakoplova i zrakoplovne kompanije objasnili su zašto opasnost od zaraze u zrakoplovima nije tako velika kako se smatra.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 09.10.2020. / 15:34

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Jedna od najvećih žrtava koronakrize je turistička industrija, što se pogotovo odnosi na putovanja zrakoplovima i kruzerima. Na početku pandemije i u Hrvatskoj su zabilježeni neki slučajevi povezani sa zrakoplovnim letovima, no sve dosad nisu objavljena neka konkretnija istraživanja koja bi pokazala kolika je mogućnost zaraze koronom u zrakoplovima i koliki je broj ljudi zaražen upravo na letovima.

Slika nije dostupna Japanski znanstvenici otkrili koliko koronavirus preživljava na koži i u sluzi, rezultati su šokantni

Rezultati istraživanja koje je objavila Međunarodna udruga za zračni prijevoz (IATA) pokazala su prilično iznenađujuće rezultate o broju zaraženih jer se od početka ove godine, od 1,2 milijarde putnika s letovima povezuje samo - 44 zaraze. Dakle, jedna je osoba zaražena na svakih 27 milijuna putnika, što se čini sasvim nerealno.

S tim se slažu i u IATA-i, no kažu kada bi čak i 90 posto slučajeva ostalo nezabilježeno, to bi značilo da se na svakih 2,7 milijuna putnika zarazi jedna osoba, što su i dalje iznimno male brojke. Također, dodaju kako je većina slučajeva zabilježena prije nego je nošenje maski u zrakoplovima postalo obavezno.

Razlog zašto su brojke tako neočekivano male objasnili su iz u zajedničkoj publikaciji Airbus, Boeing i Embraer. Prvenstveno, naglašavaju kako sustav strujanja zraka u kabini utječe na način kretanja čestica, čime se ograničava širenje virusa, zatim spominju HEPA filtere, sjedala kao fizičku barijeru između putnika, limitiranu konverzaciju licem u lice između putnika te, naravno, maske.

Slika nije dostupna Zabrinutost zbog povećanja zaraze na radnom mjestu: Objavljeni higijenski savjeti za urede tijekom zime

Ono što je posebno naglašeno jest konstantan dotok svježeg zraka - čak 20 do 30 puta u sat vremena u većini zrakoplova. Na stranicama IATA-e napominje se kako je to puno više u odnosu na uredske prostore (u prosjeku 2-3 puta tijekom sat vremena) ili škole (10 do 15 puta).

Iako su te brojke prilično umirujuće te iako u medijima nije bilo previše informacija oko žarišta iz zrakoplova, jasno je kako su pred tom industrijom teški dani i trebat će dosta vremena dok se situacije ne popravi i ne vrati u vrijeme prije pandemije.

Izvor: IATA
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti