AI i CX: Svi pričaju o korisničkom iskustvu. Gotovo nitko ga ne isporučuje.

Studija Harvard Business Review Analytic Services u suradnji s Infobipom otkriva kako nedovoljna primjena umjetne inteligencije (AI) negativno utječe na korisničko iskustvo.

Martina Čizmić | 07.07.2025. / 11:32 komentari
Ben Lewis, Infobip (Foto: Infobip)

Infobip je objavio rezultate novog istraživanja o tome koliko se umjetna inteligencija koristi za poboljšanje korisničkog iskustva, ali i kakve su posljedice ako se ona ne koristi uopće ili ne koristi u dovoljnoj mjeri.

tri vijesti o kojima se priča Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka

Istraživanje je provedeno u suradnji s Harvard Business Review Analytic Services (HBR-AS), a  otkriva značajan raskorak u korisničkom iskustvu (CX). Iako 93 % ispitanika prepoznaje iznimnu važnost stvaranja pozitivnih konverzacijskih iskustava, samo 36 % smatra da je njihova organizacija u tome visoko učinkovita. Još je značajnije da samo 11 % ispitanika navodi da su vrlo učinkoviti u korištenju umjetne inteligencije za pružanje komunikacije nalik onoj s ljudima.

Neiskorišteni potencijal umjetne inteligencije u angažmanu s korisnicima

Istraživanje pod nazivom “Konverzacijska iskustva: Neiskorišteni potencijal AI-a u angažmanu korisnika” naglašava jaz između ambicija organizacija i njihove provedbe: iako mnoge koriste SMS, aplikacije za razmjenu poruka, e-poštu i chatbotove u ključnim točkama, većina i dalje ne uspijeva pružiti neometane, intuitivne razgovore kakve korisnici očekuju.

Svi govore o korisničkom iskustvu, ali gotovo nitko ga ne isporučuje, istaknuo je Ben Lewis, potpredsjednik marketinga i rasta u Infobipu. Kada brendovi ne uspiju pružiti značajne, ljudima slične razgovore, ne gube samo učinkovitost, gube povjerenje. Vrijeme je da redefiniramo što korisničko iskustvo zaista znači u AI eri.

Zašto mnoge organizacije kaskaju?

Istraživanje je pokazalo da su ključne prepreke između brendova i suvremenih korisnika loša vidljivost aktivnosti na svim platformama (48%), poteškoće u prikupljanju podataka o korisnicima kroz sve faze njihova iskustva (46%) te izazovi u integraciji AI značajki u komunikacijske platforme (44%), pri čemu gotovo polovica ispitanika ističe i nedostatak najboljih praksi u korištenju komunikacijskih platformi (49%) te nedovoljna ulaganja u napredne tehnologije za razgovor (48%).

Poboljšanje razgovornog korisničkog iskustva kroz automatizaciju, AI i integraciju

Pozitivno je što sve više tvrtki prepoznaje važnost smanjenja tog nesrazmjera i poduzima korake kako bi unaprijedile primjenu umjetne inteligencije u korisničkom iskustvu. U idućih 12 mjeseci, kada je riječ o poboljšanju konverzacijskih iskustava, polovica ih daje prioritet automatizaciji procesa, 41 % poboljšanju korištenja AI-a u razgovorima, a 39 % integraciji komunikacijskih platformi.

Ovdje nije riječ o alatima – riječ je o povjerenju, rekao je Lewis. Svaka poruka, chatbot i obavijest trebaju stvarati dojam da vas razumiju. To je ono što mi omogućujemo brendovima na svakom kanalu, u bilo kojem opsegu.

Vezane vijesti