Zbog umjetne inteligencije neki su već ostali bez posla, a u budućnosti očekujemo brojne otkaze u različitim industrijama. Tehnologija se razvija tolikom brzinom da će AI sve više poslova obavljati brže i bolje od ljudi, dok će troškovi kompanijama koje implementiraju umjetnu inteligenciju biti manji. Ukratko - umjetna inteligencija bit će financijski isplativija u odnosu na ljude i kompanijama kojima je uvijek konačni cilj profit, logično je razmišljati o načinima na koji mogu optimizirati poslovanje kako bi smanjili troškove i povećali prihode.
Iako je to svima jako dobro poznato, niti jedna kompanija to ne želi tako predstaviti pa kada se govori o utjecaju AI na poslovanje često se naglašava kako će tehnologija preuzeti dosadne i ponavljajuće poslove, kako bi ljudi mogli raditi zanimljivije stvari i imati više slobodnog vremena. Nitko, naravno, ne želi otvoreno poručiti da će ljudi ostati bez posla jer će ih zamijeniti tehnologija jer bi se našli na velikom udaru kritika.
No upravo su takav pristup zauzeli u AI startupu iz San Francisca Artisan koji nudi usluge korisničke podrške i softver za učinkovitiji prodajni proces, a zanimljivo je da svoj proizvod opisuju kao “AI zaposlenike”, odnosno - “Artisane”. Ova je kompanija razvila digitalnog prodajnog agenta nazvanog Ava koji ima “posebnu osobnost”, a poput ljudi može sudjelovati u Slack sastancima i s vremenom poboljšavati svoju učinkovitost i performanse i sve to potpuno samostalno, bez potrebe da za nekakvom ljudskom intervencijom. Ono što je ipak glavni razlog zašto bi neka kompanija koristila usluge Ave u odnosu na ljude jesu troškovi koji su čak 96 posto niži u odnosu na trošak ljudske radne snage za isti posao. Barem tako tvrde iz te kompanije.
Artisan je privukao veliku pažnju (i još veće kritike) reklamnom kampanjom čiji je glavni slogan - prestanite zapošljavati ljude. Pored toga, u svojim oglasima naglašavaju i prednosti koje tehnologija ima za poslodavce u odnosu na ljude. Umjetna inteligencija, među inim, neće se žaliti na balans između privatnost i poslovnog života i nikad se neće pojaviti na poslu mamurna.
Među ostalim oglasima koji su postavljeni u San Franciscu stoji: Zaposlite Artisane, ne ljude i Stiglo je razdoblje AI zaposlenika. Dok druge potiču da ljude zamijene s tehnologijom, ova kompanija trenutačno zapošljava 30-ak ljudi, no pitanje je hoće li i njih jednom zamijeniti proizvodi koje razvijaju. Izvršni direktor kompanije Jaspar Carmichael-Jack u razgovoru za medije rekao je kako se način na koji svijet radi mijenja, a s ovom prilično kontroverznom reklamnom kampanjom htjeli su privući pažnju. U svom su naumu svakako uspjeli te je Carmichael-Jack komentirao kako su ti oglasi djelomično distopijski, no naglasio je kako je takva i umjetna inteligencija.
Izvor: TechSpot