Dobre recenzije proizvoda na internetu mogu biti razlika između velikog prodajnog uspjeha ili propasti tih proizvoda jer mnogi prije kupovine prvo provjere recenzije i, na temelju pročitanog, odluče se hoće li nešto kupiti ili ne. No teško je, a ponekad i nemoguće znati je li recenziju napisala osoba koja je zaista oduševljena kupljenim proizvodom ili je ta osoba dobila neku naknadu kako bi napisala lažnu recenziju.
Takve su lažne recenzije veliki problem, pogotovo za najvećeg online trgovca na svijetu - Amazon. Ova kompanija već dugo vremena vodi borbu s lažnim recenzijama te s osobama i tvrtkama koji regrutiraju lažne recenzente na internetu. U SAD-u već su podigli brojne tužbe protiv takvih osoba i tvrtki, a sada žele riješiti ovaj problem i na području Europe. Jučer su tako podnijeli pravnu pritužbu sudovima u Italiji i Španjolskoj, a ranije su još poslali upozorenja pet internetskih stranica u Njemačkoj povezanih s lažnim recenzijama.
U Italiji je na udaru osoba koja je razvila široku mrežu kupaca koji su spremni kupovati proizvode na njenoj stranici i pisati recenzije s pet zvjezdica. Te proizvode bi na kraju vratili, a uz povrat novaca za kupovinu, dobili bi i neku naknadu.
U službenoj objavi za javnost iz Amazona su komentirali kako nastavljaju s poboljšanjem svojih proaktivnih kontrola, kao i razvojem novih tehnologija i strojnog učenje kako bi riješili probleme s lažnim recenzijama.
Na Reutersu kažu kako na Telegramu postoje brojni kanali s desecima tisuća ljudi posvećeni upravo regrutiranju ljudi za pisanje lažnih recenzija. Za takve dobre recenzije s 5 zvjezdica recenzentima daju određene proizvode, a ponekad ih i financijski nagrade.