Tim sveučilišnih istraživača sa Sveučilišta u New Yorku, Sveučilišta u Kaliforniji, Berkeley i Sveučilišta u Kaliforniji, San Diego, razvio je prve automatizirane tehnike koje identificiraju reklame povezane s trgovinom ljudi i povezuju ih s javnim informacijama dostupnim na Bitcoinovim profilima – primarnoj valuti kada je u pitanju plaćanje za reklame za seks.

Ovo je prvi korak u razvijanju besplatnih alata koji bi mogli policiji i neprofitnim organizacijama pomoći identificirati žrtve seksualnog zlostavljanja, objasnili su znanstvenici.

Trgovina ljudima raširen je društveni problem, a procjenjuje se da je 4,5 milijuna ljudi prisiljeno na seksualan rad. Američki Nacionalni centar za nestalu i izrabljivanu djecu procjenjuje da je svako šesto odbjeglo dijete vjerojatno žrtva trgovine ljudima u svrhu seksualnog rada.

Internet je trgovcima ljudima omogućio da reklamiraju seksualne usluge. Napori policije da pronađu i unište organizacije koje se time bave često su otežani pseudonimima kojima se ljudi na internetu koriste te velikom količinom brojeva mobitela i e-mail adresa koje pojedinci imaju kako bi prekrili svoj identitet. Njihov posao dodatno je otežan jer je potrebno razlikovati voljne sudionike u trgovini seksom i one koji su na takav rad prisiljeni.

Pristup istraživačkog tima temelji se na dva algoritma. Prvi analizira digitalni rukopis kako bi identificirao autora i omogućuje policiji da identificira slučajeve u kojima je jedna osoba objavila više reklama, što je jedno od glavnih obilježja trgovaca ljudima. Na taj način istraživači mogu otkriti podrijetlo reklama na stranicama poput Backpagea, jedne od najpopularnijih stranica za reklame za seks. Uspjeh istraživača potvrđen je kada je na toj stranici ukinut dio za reklamiranje seksa. Ipak, istraživači su primijetili da su reklame još uvijek brojne, ali da se pojavljuju na drugim dijelovima stranice.

Drugi važan algoritam koristi javno dostupne informacije o trenutnim i izvršenim transakcijama Bitcoina. Kako svi korisnici Bitcoina posjeduju profile, praćenje plaćanja reklama koje imaju istog autora metoda je kojom se može identificirati platiša te samim time i pojedinci ili grupe koje se bave trgovinom ljudima.

Damon McCoy, docent na sveučilištu u New Yorku i jedan od koautora istraživanja, objasnio je da kombiniranje ovih tehnika predstavlja znatni napredak koji će pomoći policiji i neprofitnim organizacijama.

Stotine tisuća reklama objavljeno je svake godine, a svaka tehnika koja povezuje reklame s njihovim objavljivačima velik je korak za one koje rade kako bi smanjili izrabljivanje, rekao je.

Autori su svoje tehnike testirali na 10.000 stvarnih reklama na Backpageu, to jest na svim reklamama koje su se pojavile u periodu od četiri tjedna, ali i reklama koje su oni sami objavili. Objavili su da točnost grupiranja reklama po autoru iznosi 89 posto, znatno više nego što je do sada bio slučaj s drugim algoritmima. Velik uspjeh zabilježen je i prilikom povezivanja reklama s plaćanjima bitcoinom.

Trgovina seksom skriva nam se pod nosom na bujnom tržištu eskorta. Teško je obraditi veliku količinu podataka i shvatiti što je važno, rekla je Juliea Cordua, izvršna direktorica neprofitne organizacije Thorn, koja se bavi sprječavanjem trgovine ljudi.

Ovakav tip istraživanja ključan je kako bi se pomoglo istraživačima da brže nađu djecu i smanje trajanje traume, rekla je.

Istraživači svoje algoritme namjeravaju poboljšati u suradnji s policijom i neprofitnim organizacijama.