Analitičari tvrde kako će Tesla profitirati s Trumpovim carinama: Oglasio se i Musk

Uvođenjem carina Trump se nada kako će pritisnuti proizvođače automobila da proizvodnju presele na tlo SAD-a.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.03.2025. / 12:35

Elon Musk i Donald Trump (Foto: Afp)

Trump nastavlja s uvođenjem novih carina, a za nekoliko dana na redu je i automobilska industrija. Tržište je na ove najave već reagiralo padom cijena dionica, no pitanje je tko će profitirati, a tko će biti gubitnik novih nameta koji će na kraju vjerojatno rezultirati poskupljenjem cijena automobila u SAD-u. S druge strane, Trumpova logika je da će tarife utjecati na vraćanje i jačanje proizvodnje automobila u SAD, čime bi Amerikanci trebali dugoročno profitirati kroz veće prihode i nova radna mjesta.

BYD Qin L Ovo je automobil s kojim Kinezi napadaju Teslu: Vrhunska tehnologija i cijena kojoj je nemoguće konkurirati

Analitičari trenutačno nagađaju tko će kratkoročno profitirati, a tko izvući deblji kraj te su na NY Postu su kao najveće gubitnike spomenuli GM, Ford i Stellantis. Naime, nabavni lanci GM-a i Forda u značajnoj mjeri ovise u uvozu s drugih tržišta, a nove carine mogle bi utjecati na pad profita prije kamata i poreza od čak 30 posto. Stellantis, kao vlasnik brendova Jeep i Chrysler ipak je u nešto boljoj poziciji, no tek treba vidjeti kako će carine djelovati na njihovo dugoročno poslovanje. Za početak, dionice ovih kompanija na burzi zabilježile su pad od sedam, odnosno četiri posto.

Kao dobitnici uvođenja carina spominju se dvije kompanije - Tesla i još jedan američki proizvođač električnih automobila, Rivian.

To u svojoj analizi spominju analitičari Bernsteina prema kojima je upravo Tesla najveći pobjednik - pri tome naglašavaju lokalnu proizvodnju (sva vozila koja prodaje u SAD-u proizvode u američkim tvornicama), imaju snažan tržišni udio te su bolje izolirani od trgovinskih rizika.

Tarife će utjecati i na Teslu

Iako Tesla proizvodi automobile u SAD-u, niti Muskova tvrtka nije imuna na ove tarife jer dio dijelova potrebnih za proizvodnju uvozi, što znači da će se povećati i njihovi troškovi. Na to je upozorio i sam Elon Musk koji je na svojoj platformi X napisao kako će se tarife odraziti i na Teslu te će njihov utjecaj biti značajan. Ipak, jasno je kako će biti puno manji u odnosu na konkurenciju.

Prema projekcijama Bernsteina, nove tarife mogle bi rezultirati s čak do 110 milijardi dolara troškova za proizvođače automobile koji će ih, za očekivati je, prebaciti na kupce. Prosječan porast cijene automobila pri tome bi trebao iznositi 3700 dolara, no to je još i optimistično razmišljanje ako ga usporedimo s predviđanjima analitičara Morgan Stanleya Adama Jonasa. On očekuje prosječan rast cijena automobila od skoro 6 tisuća dolara.

Elon Musk i Donald Trump Nezadovoljni investitori: Žele da Musk fokus vrati na Teslu, umjesto na DOGE

Dok će utjecaj novih carina za dio kompanija biti velik, kompanije poput Ferrarija vjerojatno ih neće osjetiti. Iako se očekuje kako će zbog spomenutog Trumpova poteza cijena skupocjenih jurilica porasti za desetak posto, kako njihovu klijentelu čine kupci dubokog džepa, njima to vjerojatno neće smetati i nastavit će kupovati Ferrarije ne obazirući se na cijenu.

Izvor: NY Post 

Vezane vijesti

Još vijesti