Kašnjenja i otkazivanja vlakova najveći su problem svakog putnika. No, nemilosrdna kašnjenja zasigurno bi bila svedena na najmanju moguću mjeru da postoji vlak koji se nikad ne treba zaustaviti radi goriva, jer bi imao stalan izvor energije.

Australski inženjeri rade upravo na tome u sklopu projekta vrijednog 50 milijuna dolara. Njihov je zadatak stvoriti prvi takozvani "beskonačni vlak" (Infinity Train) na svijetu, pokretan silom gravitacije, i koji bi bio pušten u željezničku mrežu kasnije ovog desetljeća.

Njemački vlak Njemački vlakovi do 2040. prelaze na biogoriva

Taj vlak budućnosti radit će na električnoj bateriji koju neće trebati puniti konvencionalnom infrastrukturom za punjenje, jer će umjesto toga iskoristiti gravitacijsku energiju na dionicama pruge koje idu nizbrdo.

Trenje kočenja radi usporavanja vlaka ponovno će generirati električnu energiju i teoretski značiti da bi vlak mogao prevoziti materijale i jednog dana ljude bez potrebe za zaustavljanjem radi goriva te mu neće biti potrebna i infrastruktura za napajanje električnom energijom.

Australska inženjerska tvrtka Fortescue Future Industries, koja stoji iza plana, ističe da će također ukloniti potrebu vlakova za dizelskim gorivom. Njihov će vlak raditi na isti način na koji se pogone hibridni električni automobili.

Željeznica Greenpeace za zabranu letova ako postoji alternativa vlakom kraća od 6 sati

Tvrtka je najavila vlak nakon akvizicije tvrtke za baterije sa sjedištem u Velikoj Britaniji Williams Advanced Engineering (WAE). Zajedno će te dvije tvrtke će raditi na ubrzanju prijelaza na zelenu energiju i pomoći industriji da smanji emisije ugljika na nulu do kraja desetljeća.

Infinity Train pridružit će se Fortescueovoj zelenoj floti u razvoju i pridonijet će tome da Fortescue postane glavni igrač na rastućem svjetskom tržištu zelene industrijske transportne opreme, pružajući veliku vrijednost našim dioničarima, rekao je dr. Andrew Forrest, osnivač i predsjednik Fortescuea.

Svijet mora, i očito može, krenuti dalje od svoje vrlo zagađujuće, smrtonosne ere fosilnih goriva, dodaje Forrest.

Rekao je da bi Infinity Train trebao pomoći u ubrzanju Fortescueove utrke za postizanje neto nulte emisije do 2030., a također će smanjiti operativne troškove i stvoriti učinkovitije mogućnosti održavanja.

Fortescueove željezničke operacije uključuju 54 lokomotive koje vuku 16 garnitura vlakova, zajedno s drugom mobilnom opremom na pruzi. Svaki vlak je dugačak oko 2,8 km i može prevesti 34.404 tone željezne rude u 244 vagona. Sustav se trenutno oslanja na dizelske motore, koji godišnje troše 82 milijuna litara dizelskog goriva.

Tvrtka se nada da će dramatično smanjiti tu upotrebu i na kraju je u potpunosti ukinuti u sljedećih nekoliko godina uz pomoć svojeg projekta beskonačnog vlaka.

Shinkansen Najbrži vlak na svijetu dobit će posebne vagone namijenjene samo jednoj stvari

Infinity Train ima kapacitet biti najučinkovitija svjetska baterijska električna lokomotiva. Regeneracija električne energije na dionicama nizbrdo uklonit će potrebu za ugradnjom infrastrukture za proizvodnju i punjenje obnovljive energije, čineći je kapitalno učinkovitim rješenjem za eliminaciju dizela i emisija iz naših željezničkih operacija, rekla je izvršna direktorica Fortescuea Elizabeth Gaines.

No, čak ako australski inženjeri i uspiju iskoristiti tehnologiju za stvaranje takvog vlaka, mogu proći mjeseci ili čak godine do njegove implementacije u drugim željezničkim sustavima svijeta.

Izvor: Daily Mail

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju