“BARice su nastale iz osobne potrebe, ali su prerasle u nešto puno veće i važnije”

Želim raditi proizvode čiji će cilj na kraju biti naše bolje zdravlje i općenito stanje, ističe Maja Fertalić, kreatorica slatkih prirodnih snackova koji se skrivaju iza branda “Nutty by Maja”.

Martina Čizmić | 30.10.2021. / 09:02

Galerija

 Život je pun izazova, a način na koji se mi suočavamo s tim izazovima odlučuje o tome u kojem će smjeru naš život i krenuti. Naša sugovornica, Maja Fertalić, možda najbolje zna što znači suočiti se s izazovima i pronaći način kako ih riješiti.

U svijet poduzetništva prvi se put odvažila tek s 20 godina i, kako sama kaže, iz današnje perspektive bila je jednostavno premlada i neiskusna da se bori sa svim izazovima na tom putu. Dodamo li tome i gubitak oca, koji joj je bio velika podrška u tom podvigu, jasno je zašto je odlučila napustiti poduzetništvo i svoju karijeru graditi u drugom smjeru.

No, kako to obično biva, život je imao neke druge planove.

Tijekom četrnaest godina rada u sferi logistike, mislila sam da je to moj životni put i da ću karijeru nastaviti u tom segmentu. No, došla je globalna pandemija i poslovni svijet se počeo potpuno mijenjati. U lipnju 2020. godine, ležala sam u bolnici s netom utvrđenom dijagnozom Multipla skleroze i primala svoju prvu pulsnu terapiju. U isto vrijeme moja tadašnja firma, svjetska korporacija, odlučila je zatvoriti ured u CEE Europi, u kojem sam i ja radila. Moja tadašnja šefica, kao i svi moji ljudi nisu mi željeli odmah reći kako bi me zaštitili. No, na dan kad sam došla kući i kad su me napokon suočili s tom činjenicom umjesto da plačem, ja i mi svi smo se smijali. Kad pred tebe netko stavi papir na kojem piše da imaš neizlječivu autoimunu bolest, ovaj drugi papir na kojem piše da više nemaš posao, puno je manje bitan. U tom trenutku bila sam sretna da sam doma, među svojima i moj cijeli fokus je bio na tome kako ću naučiti živjeti sa svojom podstanarkom. Promjena prehrane je bila jedna od prvih na mojoj listi, i već za tri mjeseca moje prve BARice su krenule na tržište. Taj moj drugi ulazak u poduzetništvo se dogodio spontano i nisam mu se opirala. Jednostavno sam počela graditi priču u svojoj glavi, a onda i u stvarnom svijetu, prisjeća se Fertalić.

Koliko je upravo činjenica da ste tražili način kako da sebi olakšate prehranu, utjecala na stvaranje želje da ono što ste sami naučili podijelite s drugima?

Od prvih dana dijagnoze susrela sam se s brojnim ljudima, pričama, sudbinama i savjetima. Tu sam nekako shvatila da je za ovu bolest potrebno pronaći „lijek“ u sebi. Za MS još uvijek ne postoji lijek, ali različitim pristupima i načinima života, ova bolest se može držati pod kontrolom. Slušajući i upijajući sve što su mi MS kolege pričali, odlučila sam pronaći svoj put i zapravo sam tu napravila svoj plan: Prehrana, fizička aktivnost i propisana medicinska terapija. Odmah sam izbacila sve mliječne masnoće, trans masne kiseline i bilo kakvu vrstu rafiniranog šećera. Sa svojom trenericom snimila sam i seriju vježbi za ljude koji su u sličnom fizičkom stanju kao i ja, a koje se mogu izvoditi kod kuće. Ono najvažnije što sam naučila je da dajem savjete onim ljudima koji ih žele čuti, i za njih ću uvijek biti dostupna. No, poštujem svaki izbor i smatram da svatko za sebe mora odlučiti kojim putem želi ići.
Tako je nastala i BARica, jer sam prema novom jelovniku mogla i trebala jesti orašasto voće, a kikiriki maslac i med su bili dobrodošli. Upravo od tih sastojaka napravila sam prvu BARicu original, i jako sam sretna da postoji snack u kojem mogu guštati, a znam da hrani moj mozak i ne utječe negativno na moje zdravlje,
ističe naša sugovornica.

Koliko je zapravo komplicirano raditi takve snackove kod kuće, a koliko u većoj količini? Što se razlikuje? Na što morate posebno obratiti pozornost?

Raditi BARicu za sebe kod kuće i za prodaju je ogromna razlika. Kod kuće onda svaki put može biti drugačija, nema tu nekih standarda – dok god je meni fino. No, kada se krene s prodajom onda se standardi moraju poštovati jer kupac očekuje svaki put dobiti isti proizvod. Kad je riječ o proizvodnom pogonu i proizvodnji većih količina, e tu onda dolazimo do svih mogućih izazova. HACCAP standardi, kontrola kvalitete sastojaka, dnevnici rada, oznake proizvoda – sve je to ono što sam ja učila usput. Iako mi je u nekim trenucima bilo jako teško, danas sam sretna jer me projekt Startaj Hrvatska potaknuo da sve to odradim za nekoliko mjeseci, a inače bi to trajalo puno dulje. I naravno, ne smijem zaboraviti podršku SPAR-ovog stručnog tima koji mi je pomagao u cijelom tom procesu i vodio me k zajedničkom cilju, naglašava Fertalić.

Postoje li kakve posebnosti u samom procesu izrade? Neka zanimljiva tehnološka rješenja do kojih ste došli tijekom osmišljavanja snackova ili razvoja branda?

Najveći izazov koji smo imali je kako napraviti kompaktnu pločicu koja se neće lomiti, a da ne radimo kompromise oko sastojaka. Kikiriki maslac je dobro povezao smjesu, no i dalje se malo lomila prilikom konzumacije. S novim strojem koji puno jače „zbije“ smjesu, nego smo mi to mogli ručno napraviti, taj „problem“ je djelomično smanjen. S druge strane, između mrvljenja i kompromisa u sastavu, odlučili smo da je ovo prvo prihvatljivije i da će kupci to lakše prihvatiti. I tako je zaista i bilo, objašnjava.

Jeste li tijekom razvoja branda naišli na kakve poteškoće? Kako ste riješili te početne probleme? Što je bilo najteže?

Naravno, izazova je bilo stvarno puno. Od nabavke namirnica, gdje nam je potreban kontinuitet i izvrsnost, do osmišljavanja strojeva koji će biti prilagođeni našim potrebama. Puno se rješenja nudi na tržištu, a onda kad zagrebete malo vidite da to nije rješenje koje vama treba. Nekad smo išli i metodom pokušaja i pogrešaka, nekad smo se savjetovali sa strukom. Namjerno kažem mi, jer nisam bila sama na tom putu. Iako je naravno većina posla na meni, ljudi oko meni su mi pomagali i zajedno sa mnom tražili rješenja. Zato Nutty već dugo nisam samo ja, nego mi. No, ono što sam ja – to je moja „luda glava“ . Kad problem vidim, ja ga moram riješiti i kopam rukama i nogama dok ne dođem rješenja koje je meni zadovoljavajuće. I tako idem po ovom putu, kad naiđem na izazov usmjerim svu energiju na njega dok ga ne riješim. I onda sljedeći i tako jedan po jedan. Jer znam da će ih uvijek biti i na to sam spremna, odlučna je Fertalić.

Imate li kakve povratne informacije o svojim proizvodima? Što se ljudima najviše sviđa?

Najviše nas veseli kad u inbox dobijemo poruku naših kupaca, kad se toliko potrude napisati nam svoj osvrt i reći koliko uživaju u našim proizvodima. Naravno, svaka BARica ima svoju publiku, iako mi se čini da je BARica Vegan malo zapostavljena i najmanje ljudi je ona favorit. Možda se o njoj stvori krivo mišljenje zbog toga naziva Vegan, ali ona je gotovo ista kao BARica original osim što ima agavin sirup i marelice umjesto meda. Svima koji vole manje slatki okus, ipak je ona favorit. Također, jako smo sretni što imamo svoje ambasadore branda, infulencere koji nas podržavaju ne zato što ih plaćamo, nego zato što vjeruju u naš proizvod i podržavaju male poduzetnike. Jedno od takvih Instagram prijateljstava s chefom i food blogericom Nastasjom Chiarom Petrić, dovelo nas je i do zajedničke suradnje i BARIce Chiarin tanjurić. Tu su nam još i dragi Mijo Matić, Anita Dujić, Mia Masic, Mirna Medaković Stepinac koji nas prate, ali i svi naš predivni kupci koji su uvijek spremni poslati koju lijepu riječ i tako nam dati vjetar u leđa, oduševljeno govori Fertalić.

Maja Fertalić u proizvodnji svojih snack pločica (Foto: Nova Studio)

Kad biste sad kretali ponovno od početka, biste li što promijenili?

Teško je reći što bi promijenila, ali možda bi čak rekla i ništa. Kad se osvrnem, ovaj moj put me toliko naučio – ne samo o poduzetništvu, nego i o sebi samoj. Mislim da se sve dogodilo i posložilo točno onako kako je trebalo biti, ističe naša sugovornica.

Ulazak u program “Startaj Hrvatska” za Maju Fertalić i njen brand Nutty by Maja bio je vjetar u leđa koji joj je omogućio da stvara nove planove. Ističe kako se sigurno neće zaustaviti samo na ovih nekoliko BARica koje su trenutno na tržištu već joj je cilj osmisliti nove proizvode koji će biti jednako dobri, ako ne i bolji.

Da, nadam se, nastavim mijenjati mindset ljudi. Svaki put kad netko pojede BARicu umjesto da ode u pekaru, to je jedna mala pobjeda za mene. I to je put kojim želim nastaviti. Raditi proizvode čiji će cilj na kraju biti naše bolje zdravlje i općenito stanje. Naravno, neke ideje su već učahurile u mojoj glavi i nadam se da ću ih uskoro uspjeti realizirati, a kad to bude, jedva čekam ispričati vam sve o tome, zaintrigirala nas je na kraju naša sugovornica.

Ne propustite emisiju ''Startaj Hrvatska'' ove subote u 18.15 i pogledajte nove inspirativne priče naših natjecatelja.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti