Iako suočeni s jednom od najvećih kriza i brojnim izazovima oko organizacije posla, radom od kuće, brigom za zdravlje djelatnika, najuspješniji poslodavci u Hrvatskoj pokazali su iznimne rezultate u provođenju aktivnosti koje izravno utječu na zadovoljstvo radnika, a koje u širem kontekstu zovemo upravljanje brendom poslodavca.

Upravljanje brendom poslodavca postaje izuzetno važna tema koju je dodatno naglasila i trenutna kriza uzrokovana korona virusom. Važno je istaknuti kako se employer branding tako u većoj mjeri okrenuo svojim „temeljima“, a to je primarni fokus na potrebe zaposlenika. Vidjeli smo puno aktivnosti i programa usmjerenih na očuvanje mentalnog zdravlja, vrlo veliku fleksibilnost u prilagodbi radu od kuće i onda niz aktivnosti kako bi se zaposleni ipak osjećali uključeno i povezano. Sa strane kvalitete prijava, možemo primijetiti kako su gotovo sve tvrtke napravile još veći doprinos razvoju programa i aktivnosti koji utječu na zadovoljstvo radom u odnosu na prošlu godinu, izjavio je Vladimir Benić, osnivač CareerCentra i savjetnik za upravljanje brendom poslodavca.

Najnagrađivanija tvrtka ove je godine Atlantic Grupa. Među njezinih šest osvojenih nagrada je i Grand Prix za ukupnu pobjedu, a podsjetimo ista tvrtka je i prošle godine osvojila glavnu nagradu. Atlantic Grupa ostvarila je odlične rezultate u internoj komunikaciji, uspješno angažirala i različitim programima povezivala svoje zaposlenike širom regije, provela svoj CSR program te se istaknula provođenjem opsežnog projekta usklađivanja korporativnog i employer branda.

Možemo i istaknuti kako su nagrade za Najbolju employer brand managericu obje godine otišle upravo u Atlantic Grupu. Ove godine tu je nagradu dobila Tina Miličić koja se uspješno bavi vođenjem employer branding projekata za cijelu Grupu, pojasnio je Benić.

Prema izboru Croatia's Best Employer Brand Awards 2020. odličan posao kao poslodavac radi i A1 Hrvatska. Naime, A1 Hrvatska je pobjednik u kategorijama Najbolja interna komunikacija, nagrada koju dijeli s Atlantic Grupom, zatim Najbolji employer brand event, Najbolja digitalna komunikacija, Najbolji well-being program koji je posebno oduševio stručni žiri te Najbolji employer brand u Telekom sektoru.

S tri osvojene nagrade izvrsnost u upravljanju brendom poslodavca pokazao je Infobip s nagradama za Najbolji studentski program, Najbolji employer brand tim koji vodi Monika Ivanović te Najbolji employer brand IT sektora. Dvije nagrade osvojio je Iskon Internet u kategorijama Najbolja inovativna employer brand aktivnost i Napredak u razvoju i implementaciji employer branda, a sjajan posao napravio je i Hrvatski Telekom s pobjedom u kategoriji Najbolja eksterna komunikacija. Ivan Gorski kao voditelj upravljanja brendom poslodavca u Hrvatskom Telekomu aktivno je radio i s Iskon Internet timom te je bio i finalist kategorije za Najboljeg employer brand managera.

Coca-Cola HBC Hrvatska osvojila je kategoriju Najbolja employee experience aktivnost, BE-terna dobila je nagradu za Najbolju kreativnu employer branding kampanju, INA Grupa najbolji je employer brand u Tehnološkom sektoru, Kaufland Hrvatska u Retail sektoru, EY je najbolji employer brand u Sektoru usluga, a Atlantic Grupa u FMCG sektoru. Posebno značajne su i nagrade za Najbolji employer brand Srednje tvrtke koju je osvojio Njuškalo, Najbolji employer brand Male tvrtke koju je osvojila Ciklopea te Najbolji employer brand Velike tvrtke koju je također osvojila Atlantic Grupa.

Prema istraživanju na preko 15 000 ispitanika kompanije Accenture iz trećeg kvartala 2020. godine, produktivnost i lojalnost zaposlenika su i dalje pod direktnim utjecajem emocionalne povezanosti zaposlenika sa svojom kompanijom. Ljudi žele s ponosom govoriti da rade za određenu kompaniju zbog čega su produktivniji i zadovoljniji, a ovo se postiže sustavim upravljanjem brendom poslodavca. COVID-19 pandemija samo je pojačala ovu povezanost između strateškog bavljenja employer brandingom te zadovoljstva zaposlenika i njihove produktivnosti. U Hrvatskoj već postoje kompanije predvodnici koje su svakako strateški lideri u bavljenju ljudima te koje su u ovoj teškoj godini brinuli o svojim zaposlenicima, da bi zaposlenici mogli brinuti o klijentima i kupcima. Čestitke svim kompanijama, našim pionirima employer brandinga, koje su s nama podijelile dobre prakse i koje zaposlenike stavljaju među top prioritete svojih strateških planova, istaknula je dr. sc. Mirna Koričan Lajtman, profesorica za područje upravljanja ljudskim potencijalima na Luxembourg School of Business i Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa.

Stručni žiri ove je godine bio u sastavu: Marija Felkel, Martina Bajs Čirjak, Mirna Koričan Lajtman, Iva Majstorović, Jelena Mucić i Vladimir Benić. U programu dodjele nagrada koji se održao virtulano uz prijenos uživo, glavni direktor Degordiana Daniel Ackermann predstavio je koncept usluga kojima Degordian pomaže tvrtkama u kvalitetnijoj komunikaciji i upravljanju područjem employer brandinga.

Dodjela nagrada Croatia's Best Employer Brand Awards ove je godine održana drugi put, a sljedeće godine nagrada će biti predstavljena u regionalnom izdanju. Organizirao ju je CareerCentar, internetska platforma za vođenje procesa zapošljavanja i izgradnju brendova poslodavaca, a posebni partner ove je godine bio Degordian.