Biometrijska tehnologija za sigurniju kupovinu i plaćanje

Čak 93 posto potrošača umjesto lozinki za autentikaciju plaćanja radije bi koristilo biometriju.

Martina Čizmić | 22.01.2018. / 17:04

Otključavanje otiskom prsta (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Biometrijska tehnologija poput identifikacije otiskom prsta ili prepoznavanjem lica više nisu prisutne samo u znanstvenoj fantastici i filmovima. Sve više proizvođača pametnih telefona kao standardnu opremu uvodi čitač otiska prsta.

Kako sve više korisnika prihvaća takav način identifikacije i napušta identifikaciju PIN-om, banke su odlučile krenuti istim smjerom.

Tako je Mastercard najavio kako će potrošači moći koristiti biometrijska rješenja – poput otisaka prstiju ili prepoznavanja lica – kao način identifikacije pri kupnji i plaćanju njihovim karticama od travnja 2019.  Odgovor je to na želje potrošača, ali i novi regulatorni okvir Europske unije koji nalaže snažnu autentikaciju ukazuju na to da je vrijeme za biometrijsku autentikaciju u sklopu digitalnih plaćanja.

Većina potrošača, njih čak 93 posto, umjesto lozinki za autentikaciju plaćanja radije bi koristila biometriju, a prema studiji koju su proveli Mastercard i Sveučilište u Oxfordu, 92 posto bankarskih stručnjaka želi implementirati biometrijska rješenja. Banke ističu i da su korisnici skloniji završiti kupnju kada se koriste biometrijskom autentikacijom. Stopa odustajanja smanjuje se za do 70 posto u usporedbi s drugim metodama kao što je slanje lozinke putem SMS-a.

Biometrijska tehnologija savršeno odgovara očekivanjima potrošača koji žele inovativna i sigurna rješenja za plaćanje, u skladu sa sve više digitaliziranim životnim stilom. Zato – unapređivanjem korisničkog iskustva i osiguravanjem sigurnih transakcija – biometrija donosi prednosti potrošačima, trgovcima i bankama. Naša liderska pozicija u ovom području pokazuje našu sposobnost da se prilagodimo očekivanjima potrošača, rekao je Javier Perez, predsjednik, Mastercard Europe.

Postojeće metode dokazivanja identiteta na internetu mogu biti kompleksne te odvesti kupca daleko od stranice trgovca. Ovo se može riješiti odmicanjem od onoga što kupac zna (npr. lozinku) i što ima (karticu ili pametni uređaj) te približavanjem onome što ima (npr. mobilni telefon) i što jest (biometrija).

Ova su biometrijska rješenja zapravo dostupna i kod nas, no o bankama ovisi kad će biti dostupna potrošačima.

Naime, kako su pojasnili, Mastercard kontinuirano radi s bankama kako bi one i korisnicima u Hrvatskoj što prije pružile mogućnost takve autentikacije plaćanja.

Mastercardovo biometrijsko rješenje podržava autentikaciju svih korisnika bez obzira na brend kartice. Korisnik neće morati mijenjati karticu. Jedini uvjet za korištenje biometrijske tehnologije za plaćanje jest posjedovanje pametnog telefona s minimalno prednjom kamerom, a idealno čitačem otiska prsta. S druge strane, banka mora izdati posebnu aplikaciju za biometrijsku autentikaciju pri plaćanju ili ugraditi tehnologiju unutar neke njihove aplikacije (m-banking).

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti