Bivši zaposlenik otkrio tajnu Appleova uspjeha

Apple nikada neće predstaviti neki proizvod na tržištu ili novu opciju postojećim proizvodima, osim ako ta opcija značajno ne poboljša iskustvo korištenja tih proizvoda

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 31.08.2015. / 08:40

Bivši zaposlenik otkrio tajnu Appleova uspjeha

Apple je već neko vrijeme najvrjednija kompanija na svijetu čije proizvode koriste milijuni ljudi diljem svijeta, a temelje za ovako veliki uspjeh postavio je suosnivač i dugogodišnji izvršni direktor kompanije Steve Jobs. Mnogi ga smatraju vizionarom koji je potpuno promijenio tržišta pametnih telefona i tableta te su se, nakon njegove smrti, mnogi analitičari pitali kakva je sudbina Applea i može li ova kompanija nastaviti s tako velikim razvojem i rastom i u razdoblju nakon Jobsa. Odgovor je, kao što nam je svima dobro poznato, da može te je njegov nasljednik Tim Cook, zajedno s ostalim višim menadžmentom nastavio razvijati i njegovati Appleovu 'kulturu uspjeha', predstavljajući gadgete na čijim je prijašnjim verzijama radio Jobs (iPhone, iPad…), ali i potpuno nove kategorije proizvoda poput Appleovog sata koji je u kratko vrijeme zauzeo prvo mjesto na tržištu pametnih satova. Jedan bivši zaposlenik Applea (koji je želio ostati anoniman) u razgovoru za Business Insider otkrio je Appleov način pristupa razvoju novih proizvoda, odnosno novih opcija koje u ovoj kompaniji razvijaju za postojeće gadgete.

Ovo su najbolji telefoni s velikim ekranima

On je rekao kako Apple nikada neće predstaviti neki proizvod na tržištu ili novu opciju postojećim proizvodima, osim ako ta opcija značajno ne poboljša iskustvo korištenja tih proizvoda. Zbog toga oni nekada kasne s predstavljanjem nekih opcija na svojim uređajima u odnosu na konkurenciju, a ako nakon dugog testiranja zaključe kako ta opcija neće poboljšati iskustvo korištenja uređaja, onda u potpunosti odustaju od njenog daljnjeg razvoja. Ukratko, ne žele predstaviti neku opciju samo kako bi bili prvi na tržištu, odnosno kako bi stizali konkurenciju koja je već predstavila takvu opciju, već će je predstaviti jedino kada budu u potpunosti zadovoljni s njom. Jedan od primjera takvog pristupa jest solarno punjenje gadgeta – to je tehnologija na kojoj Apple dugo radi, još od 2008. godine, a čak su je testirali i na svom pametnom satu. Također, napravili su i iPod koji je na stražnjem dijelu kućišta imao ugrađenu tehnologiju za solarno punjenje, no od toga je prošlo sedam godina, a takav gadget još nije službeno predstavljen. Korištenje iPoda, iPhonea ili pametnog sata s takvim načinom punjenja bilo bi grozno iskustvo, komentirao je taj bivši zaposlenik Applea dodavši kako bi korisnici stalno morali tražiti mjesta sa suncem ili bi gadgete trebali ostavljati na prozoru kako bi se napunili, što nema previše smisla, zbog čega tu tehnologiju (još) nisu predstavili.

Bivši CEO Applea John Sculley napravio svoj pametni telefon, evo kako izgleda

Slično je i s NFC tehnologijom, koju je ova kompanija predstavila puno kasnije u odnosu na konkurenciju, dok usprkos testiranju vodootpornih gadgeta, još nisu predstavili takav vodootporni uređaj. Općenito, prilikom odlučivanja o tehnologijama koje će testirati i patentirati, u Appleu razmišljaju o tome koja će tehnologija biti aktualna za otprilike četiri godine. U vrijeme kada je taj zaposlenik radio u Appleu, oni su tek testirali NFC i senzor za otiske prstiju, koje su tek naknadno predstavili u svojim mobilnim uređajima. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti